Valoarea finala a taxei auto va fi stabilita in functie de noile cerinte ale Comisiei Europene (CE). Organismul continental a cerut Romaniei ca modalitatea de contestare a taxei auto sa fie extinsa, iar taxa pentru categoriile de masini euro mai slabe sa creasca, potrivit ministrului Attila Korodi.
Ministrul Mediului a precizat ca si pe grila de depreciere au existat cateva elemente care vor fi corelate. In ceea ce priveste suma de bani colectata, aceasta va ajunge la Fondul pentru Mediu si va fi folosita pentru proiecte de mediu.
Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007 si se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii.
Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu Euro 4, si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara catalizator si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
Incasarile din taxa de inmatriculare auto au ajuns, in primele zece luni si jumatate ale anului 2007, la 787,06 milioane lei (aproximativ 225 milioane euro), potrivit datelor furnizate NewsIn de Ministerul Economiei si Finantelor. Pentru anul in curs, Finantele au programat incasari din aceasta taxa de 600,8 milioane lei.