Potrivit unei statistici efectuate de Bloomberg, ce ia in calcul estimarile a 11 analisti, profitul Peugeot va scadea cu 23% in ultimele doua trimestre ale anului, ajungand la 269 milioane euro, iar cel al Renault va scadea cu 13%, ajungand la 1,04 miliarde euro.
Peugeot va face publice rezultatele financiare ale ultimelor 6 luni miercuri, iar Renault joi.
Scaderea inregistrata de producatorii francezi este rezultatul unei reorientari a soferilor din Europa de Vest de la Renault Megane si Peugeot 307, cele mai profitabile modele ale constructorilor francezi, catre modele mai noi.
Modelele Renault Megane si Peugeot 307, vechi de 5 ani, trebuie sa faca fata in acest an noilor rivali: modelul Bravo al Fiat, Auris al Toyota si hatchback-urile CEE ale Kia.
„Lucrurile nu stau prea bine pentru nici una dintre cele doua companii, dar cel putin Peugeot se afla in fata Renault in ceea ce priveste ciclul de productie” cu lansarea furgonetei C4 Picasso in noiembrie si cea a Peugeot 308 stabilita pentru 2008 cu un an inainte de noua versiune a Renault Megane, a declarat analistul Stephen Cheetham.
Vanzarile Renault din Europa occidentala au scazut cu 10% in a doua jumatate a anului ajungand la 740.000 de unitati, iar cele ale Peugeot au scazut cu 5% ajungand la putin peste un milion de unitati.
Cota de piata a Renault in Europa de Vest a scazut cu 1,2% ajungand la 8,6%, iar cea a Peugeot a inregistrat o scadere de 0,4% ajungand la 13,3% anul trecut, conform Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile.
Fiat si-a marit cota de piata, in Europa occidentala, cu 1,1% ajungand la7,6%, iar Toyota detine 5,7% din piata dupa ce anul trecut a inregistrat o crestere de 0,4%.