Masina are dimensiuni generoase, aproximativ 5,1 metri
lungime si 2 latime. Design-ul exterior este agresiv cu linii de caroserie
foarte pronuntate dar pastrand in acelasi timp aspectul classic. Pentru
interior am renuntat la bancheta spate si am transformat masina intr-una cu 4
locuri, 4 locuri foarte spatioase. Din nou, pentru designul bordului am pastrat
liniile originale ale masinii dar l-am adus la standardele zilelor noastre.
”2014 Dacia 1300 Concept are la baza clasica Dacia 1300
produsa la Mioveni in anii ’70. Am pastrat toate elementele de pe masina originala:
elementele cromate, grilele, forma farurilor si a stopurilor, amplasarea
busonului de benzina chiar si jantele, si le-am imbinat intr-o masina noua,
masina care si-ar dori sa se plaseze in clasa de lux, printre modele ca Audi
A7, Mercedes S-klasse ajungand chiar la Porsche Panamera”, spune Alex Maris,
citat de 4tuning.ro.
Vanzarile Dacia in UE au crescut cu 21,1% in primele 11
luni din 2013 fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 260.500 de unitati.
Singurele marci care se apropie de acest ritm de crestere sunt Mazda si Jaguar,
care au avansat cu 15,6% fiecare, insa cu un volum al vanzarilor mult mai mic,
de 130.300 automobile in cazul marcii japoneze, respectiv 24.600 pentru
autoturismul britanic.
Cota de piata a marcii romanesti in UE a crescut la 2,4%
in acest an, fata de 1,9% in primele 11 luni din 2012.
New York Times (NYT) scria recent ca cea mai „fierbinte” masina din
Europa este Dacia,
iar analistii citati de publicatie spun ca marca romaneasca are monopol pe
piata europeana a automobilelor low-cost, pozitie asigurata pentru urmatorii
3-5 ani avand in vedere ca rivalii Renault nu
stiu cum sa reactioneze.
„Cea mai fierbine masina a anului din
Europa nu este un BMW, Benz sau Bentley. E o marca low-cost a Renault, Dacia, produsa in Romania”,
scrie publicatia americana.