Consiliul anuntase la inceputul anului ca investigatia va fi finalizata in primul trimestru, potrivit Mediafax.
Investigatia pe piata comercializarii carburantilor a inceput in 2005 si a fost reluata in 2009, cand a fost schimbata echipa care lucra la acest caz.
In luna ianuarie, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a intocmit un raport in care se spune majorarea preturilor la pompa a fost nejustificata pe parcursul anului 2010, fara sa fi fost determinata de evolutia pretului petrolului, cursul valutar sau taxele percepute de stat.
Premierul Emil Boc a declarat atunci ca scumpirea carburantilor nu poate fi justificata de masurile fiscale impuse de stat si a cerut ANAF sa initieze inspectia fiscala generala in cazul companiilor petroliere, precum si Consiliului Concurentei sa efectueze verificari pentru identificarea eventualelor cazuri de monopol.
Potrivit Institutului national de Statistica, combustibilii s-au scumpit anul trecut cu 15%, dupa ce in 2009 preturile au fost majorate cu 13%.
Carburantii s-au scumpit de mai multe ori de la inceputul acestui an, unele sortimente depasind pragul de sase lei pentru un litru.
Chiritoiu crede ca intrearea companiilor mari in domeniul comercializarii de carburanti ar putea creste concurenta.
OMV Petrom arata ca piata carburantilor din Romania, integrata in cea a Uniunii Europene, nu poate fi influentata prin „interventii administrative”.
„Piata carburantilor din Romania este o piata libera, parte a pietei unice europene. Intr-o astfel de piata, pretul este determinat de cerere si oferta, fara a fi influentat prin interventii administrative. In cadrul acestei piete, activitatea Petrom se desfasoara cu respectarea legislatiei Romanesti si europene in vigoare, inclusiv cu respectarea regulilor unei piete concurentiale”, arata compania petroliera.
Iulan Iancu, presedintele Comisiei de Industrii a Camerei deputatilor, a anuntat ca Petrom, care este anchetata de o comisie a Camerei, este de acord cu inghetarea preturilor la carburanti pentru o perioada limitata de timp doar daca masura s-ar aplica tuturor companiilor de pe piata.