Sobrietatea editiei din 2009 va continua, astfel incat vor lipsi paietele, jocurile de lumini si standurile extravagante, scrie Mediafax.
„Multe dintre acestea au disparut odata cu restrangerea bugetelor”, a declarat Doug Fox, presedintele salonului.
Majoritatea constructorilor auto importanti vor fi prezenti, respectiv Mercedes, BMW, General Motors (GM), Ford, Volkswagen, Honda, Toyota, marele absent fiind producatorul japonez Nissan.
Ford, constructorul american aflat intr-o situatia financiara mai buna fata de concurentii sai autohtoni, a facut eforturi mari pentru a uita criza si a-si consolida pozitia intre „the big three”, grupul celor trei mari producatori americani, din care mai fac parte GM si Chrysler.
Grupul va expune, notabil, un nou model Mustang GT, intr-un spatiu de doua ori mai mare decat anul trecut, cu 24 de prezentari interactive a tuturor produselor sale si demonstratii de conduita a vehiculelor hibrid.
General Motors a promis sapte noi modele, intre care conceputul Cadillac XTS, asteptat de analisti.
Al treilea mare constructor american, Chrysler, va avea un stand, dar nu va prezenta noi modele si nu va organiza o conferinta de presa, ceea ce demonstreaza pozitia dificila a companiei care a iesi din faliment in iunie, dupa ce a fost preluata de un consortiu condus de Fiat.
Chrysler va prezenta pentru prima oara la standul sau modelul Fiat 500, care isi va face astfel debutul in America de Nord, urmand sa fie comercializat in 2010 pe aceasta piata intr-o versiune modificata.
Multe marci nu vor mai fi prezente la salonul din Detroit, precum Pontiac si Saturn, lichidate de GM, sau Saab, al carei viitor este incert.
Tendinta din 2009 va continua si la salonul din acest an, respectiv prezenta unui numar mai mic de masini costisitoare, accentul fiind pe vehicule compacte si economice, inclusiv hibrid.