„Scaderea livrarilor si utilizarea unei capacitati de productie reduse au dus la scaderea castigurilor”, a anuntat Scania.
„Rezultatele au fost ceva mai rele decat estimarile, insa numarul de comenzi a fost ceva mai mare decat ma asteptam”, a declarat un analist economic, citat de Reuters.
Si principalul concurent, Volvo, a anuntat, saptamana trecuta, rezultate negative in primul trimestru. Daca Scania a inregistrat totusi profit, Volvo s-a confruntat cu o pierdere operationala de 4,53 miliarde coroane suedeze (536 mil. dolari – 411 mil. euro) si se asteapta ca scaderea cererii mondiale sa-i taie la jumatate cota de piata din Europa.
Volvo, care produce camioane sub marca Renault, Mack, Nissan Diesel si Eicher, dar si sub propriul nume, a anuntat ca in ultimul trimestru, comenzile au scazut cu o rata anuala de 65%, in timp ce numai pe piata europeana aceastea s-au redus cu 71%.
Compania a anuntat ca va concedia inca 1.543 de persoane, ca urmare a scaderii cererii pe toate pietele sale principale de desfacere.