In aceeasi perioada a anului trecut, compania inregistrase un profit de 167 milioane euro. Analistii chestionati de Bloomberg estimasera pierderi de 291 milioane euro in primul trimestru din 2009.
„Am redus cheltuielile dar nu am putut tempera conditiile de pe piata”, a declarat Karl-Thomas Neumann, directorul executiv al companiei.
O „imbunatatire usoara” a conditiilor de pe piata, in martie, va duce la o revenire a vanzarilor si a profitului operational in al doilea trimestru, fata de evolutia din primele 3 luni, a aratat compania printr-un comunicat.
Continental, care a raportat pierderi de 1,49 miliarde euro in al patrulea trimestru, vrea sa prezinte o noua strategie pana pe 1 august, pentru administrarea datoriilor care s-au ridicat trimestrul acesta la 11 miliarde euro.
Producatorii si furnizorii auto au scazut productia in contextul in care recesiunea globala a afectat cererea pe piata de profil. In Europa, unde vanzarile auto au scazut pentru 11 luni consecutiv, producatorii auto ar putea fabrica anul acesta cu 25% mai putine vehicule, potrivit asociatiei regionale a industriei.
Continental estimeaza ca productia globala de vehicule se va comprima cu 21% anul acesta. Vanzarile din primul trimestru au scazut la 4,3 miliarde euro, de la 6,64 miliarde euro.
Compania a concediat 6.000 de angajati in perioada analizata si planuieste sa reduca numarul acestora cu inca 1.900, prin inchiderea unei fabrici de anvelope de camioane din Germania si a uneia de anvelope pentru autovehicule din Franta.