Masina ar urma sa fie comercializata pe piete cum ar fi Rusia, India sau China, relateaza NewsIn.
„Noua masina ar putea semana cu Logan-ul, dar ar putea fi mai mica”, a declarat presedintele companiei Skoda Auto, Detlef Wittig. Skoda nu a oferit detalii despre momentul lansarii.
Detlef Wittig a mai precizat ca „oamenii sunt orientati catre pret pe aceste piete. (…) Ei nu isi permit sa cheltuiasca sume mari de bani pentru o masina”.
In prezent gama Skoda cuprinde patru modele: Fabia – clasa mica, Octavia – clasa medie, Superb – clasa mare si Roomster – masina de familie. Cel mai ieftin model este Fabia, cu preturi care pornesc de la 10.000 euro.
Ideea unei masini fiabile, dar ieftine, pentru pietele emergente este promitatoare pentru marci precum Toyota, Fiat, Nissan sau General Motors, care spera sa atinga acelasi succes ca si Renault cu Logan. Grupul Renault a vandut in doi ani si jumatate peste 400.000 de masini Logan, iar in 2009, productia mondiala a acestui model ar trebui sa atinga 700.000 de unitati.
Importanta masinilor ieftine fabricate de giganti ai pietei auto tine de faptul ca, fara ele, strazile tarilor mai sarace ar continua sa fie populate de masini vechi si poluante din Occident, sau ar fi pline de automobile fabricate local, in linii de asamblare vechi de cateva decenii, sunt de parere analistii.