„Deocamdata vorbim de o posibila acordare de ajutoare de stat. Ramane ca acest lucru sa fie stabilit de Comisia Europeana”, a spus Oprescu, citat de NewsIn.
El a mentionat ca exista trei situatii: se constata ca nu s-a incalcat Tratatul si nu va fi nicio problema; se constata ca s-au acordat ajutoare de stat, dar le aproba; se da aviz negativ si contractul isi pierde valabilitatea. Oprescu a adaugat ca depinde de reprezentantii celor doua parti daca se vor mai aseza la masa negocierilor.
Comisia Europeana a decis saptamana trecuta investigarea unei posibile acordari de ajutoare de stat in cazul Daewoo si a emis un ordin prin care cere Romaniei sa suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost in prealabil notificate Bruxelles-ului.
Comisia a deschis o investigatie amanuntita asupra unor posibile ajutoare acordate in contextul privatizarii Automobile Craiova, fosta Daewoo Craiova, si vanzarii sale catre Ford Motor Company in septembrie 2007, anunta purtatorul de cuvant al comisarului pentru concurenta Neelie Kroes.
AVAS si Consiliul Concurentei trebuie sa trimita, pana la sfarsitul lunii octombrie, o pozitie la Comisia Europeana privind toate aspectele referitoare la concurenta si ajutor de stat ale privatizarii Automobile Craiova.
Pe parcursul lunii noiembrie, Comisia Europeana va analiza documentele partii romane, iar in termen de 18 luni de la data deschiderii procedurii de investigatie va trebui sa emita o decizie. Aceasta decizie poate fi de autorizare, de autorizare conditionata sau poate fi negativa, caz in care furnizorul trebuie sa recupereze ajutorul de stat acordat, plus dobanzile aferente.
Guvernul a aprobat, miercuri, un memorandum prin care sunt suspendate dezbaterile din Parlament la proiectul de lege privind unele masuri pentru privatizarea SC Automobile Craiova, pana la decizia Comisiei Europene.
Proiectul de lege a fost aprobat de Guvern la mijlocul lunii septembrie si trimis Parlamentului. Actul normativ este depus in prezent la Comisia de privatizare din Senat, insa senatorii au amanat de mai multe ori dezabaterile pe acest proiect.
Ford Europa considera ca actiunea Guvernului Romaniei este in concordanta cu cerintele CE.