Companiile cel mai grav afectate de criza
sunt acelea care deruleaza cea mai mare parte din afaceri in zona euro, precum
Peugeot si Opel, in conditiile in care vanzarile auto din Europa au scazut in
2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv si au revenit la nivelul de la
mijlocul anilor ’90, potrivit unei analize Wall Street Journal (WSJ).
Concurenti precum Volkswagen sau Renault au
reusit sa-si diversifice distributia geografica spre pietele emergente din
Europa, Asia, America Latina, Africa si in America de Nord, compensand partial
pentru declinul de pe continentul european.
Restructurarile ample implementate in 2012
de companii precum Peugeot, Opel si Fiat ar putea fi insuficiente pentru a depasi
inca un an de declin.
Astfel,
mentinerea trendului de scadere a vanzarilor auto din Europa in 2013 ar putea
declansa o noua runda de vanzari de active si majorari de capital, potrivit
bancherilor si analistilor financiari contactati de WSJ.
Continuarea, pe site-ul [url=http://www.mediafax.ro/economic/marii-producatori-auto-din-europa-risca-un-nou-an-de-restructurari-care-sunt-cele-mai-expuse-companii-10418786]Mediafax[/url].