Proprietarii de mașini ar putea să plătească o taxă suplimentară. O organizație din Franța a arătat, printr-un studiu de piață, că șoferii ar trebui să plătească o taxă în funcție de dimensiunea autoturismului deținut. În ultimii ani, conform studiului, peste jumătate din autoturismele aflate pe teritoriul UE au peste 1,80 metri.
ONG-ul Transport și Mediu din Franța a arătat, folosind un studiu pe piață din perioada 2018 – 2023, că lățimea autoturismelor a crescut în ultimii ani. Pentru că mai mult de jumătate din mașinile vândute în Uniunea Europeană au peste 1,80 metri lățime, reprezentanții ONG-ului au susținut că aceste tipologii de autoturisme nu sunt potrivite în marile orașe, motiv pentru care s-ar dori să se introducă o taxă suplimentară pentru șoferi. Practic, cei care dețin mașini cu o lățime ce trece de pragul de 1,80 metri ar putea fi taxați în plus.
Taxa suplimentară ar putea fi pentru parcări, nu pentru mașini în sine. De altfel, conducătorii auto care sunt proprietarii unor mașini mici ar putea avea parte de facilități fiscale.
Reprezentanții ONG-ului au adus atras atenția asupra diferenței care apare la dimensiunile mașinilor vândute pe teritoriul UE. În anul 2018, lățimea era de 177,9 centimetri, iar până în 2023, a ajuns la 180,3 centimetri. La momentul actual, în zone urbane importante din Franța, precum Lyon, chiar și în Germania, la Tubingen, cetățenii plătesc o taxă suplimentară tocmai din acest motiv. Conform unui comunicat de presă al ONG-ului, pragul de 180 de centimetri corespunde lățimii minime standard pentru parcările stradale.
„Dintre cele mai bine vândute 100 de modele în 2023, 52% vor avea o lățime de peste 180 de centimetri. Acest prag de 180 de centimetri corespunde lățimii minime standard pentru parcările pe stradă în marile orașe, inclusiv la Paris. Ca urmare, mașinile depășesc și ocupă prea mult spațiu”, se arată în comunicat, potrivit Mediafax.