Anuntul vine ca
urmare a semnarii unui acord inovativ de investitii dintre Ford si
reprezentantii sindicatelor germane. Acordul ia in calcul perioada
2017 – 2021 si este de asteptat sa aduca reduceri de cost de cel
putin 400 milioane de dolari pentru Ford, fiind securizate totodata
peste 24.000 de locuri de munca pentru Ford-Werke GmbH.
La inceputul anului, Romania avea speranta ca Ford va muta la Craiova o parte din productia noii generatii Fiesta, insa nemtii de la uzina din Koln au fost mai convingatori.
In ceea ce priveste
Koln, acest acord include ore si saptamani flexibile de lucru, precum
si alte masuri– inclusiv internalizarea anumitor operatiuni
asigurate momentan de furnizori– care vor permite ca fabrica sa
fie mai eficienta din punct de vedere al costurilor, asigurand
totodata ca productia urmatoarei generatii a modelului Fiesta sa
ramana competitiva la nivel global.
Aceste schimbari
permit companiei Ford sa treaca la un program de lucru in 2 schimburi
o data cu demararea productiei viitoare generatii de Fiesta pentru a
face fata mai bine fluctuatilor generate de cererea pietei. Un al
treilea schimb de lucru se va adauga Fabricii de Motoare din Koln
pentru a face fata cererii viitoare pentru motorul International al
Anului 2012 si 2013, si anume motorul EcoBoost de 1,0 litri.
Noul acord permite o
flexibilitate in productie fara precedent pentru Ford in Germania,
existand inclusiv posibilitatea de a implementa ture suplimentare de
lucru ziua in anumite conditii, pentru a raspunde cresterilor si
scaderilor de cerere a pietei. In mod similar, numarul de ore de
lucru pentru fiecare schimb de lucru poate fi de asemenea ajustat in
plus sau in minus cu 30 de minute, dupa caz.
Tot marti s-a
confirmat si faptul ca Centrul de Inginerie din Koln va continua sa
ramana centrul cheie al companiei in ceea ce priveste dezvoltarea de
masini de clasa mica. Ford a confirmat si ca in 2014 va adauga 500 de
locuri de munca permanente, tinand cont de planul companiei de a
lansa cel putin 25 de noi modele in Europa in urmatorii 5 ani.
Modelul Ford Fiesta
este cel mai bine vandut model sub-compact din lume, iar in Europa
este cea mai bine vanduta masina de clasa mica si numarul 2 cel mai
bine vandut model la nivel general. In 2013, un Ford Fiesta s-a
vandut la fiecare 2 minute, iar fabrica din Koln a sarbatorit
productia modelului Fiesta cu numarul 7 milioane. Astazi, modelul
Fiesta construit la Koln se exporta in peste 60 de tari la nivel
global.
Acum doua luni, aveam speranta ca Ford va muta aici o parte din productia noii generatii Fiesta, insa nemtii de la uzina din Koln au avut alte planuri.