Renault a vandut 131.000 de unitati, in scadere cu aproximativ 4% fata de anul precedent pe piata romaneasca, in timp ce Nissan a inregistrat o crestere a vanzarilor de peste 35%, ajungand la peste 3.000 de unitati comparativ cu cele 2.300 de unitati vandute in 2005.
Vanzarile Renault au scazut la nivel global cu 4% ajungand la peste 2,4 milioane de unitati, iar cele ale Nissan s-au redus cu 3,3% ajungand la peste 3,4 milioane de unitati vandute la nivel global.
Alianta Renault Nissan ramane al patrulea producator de autoturisme din lume in ceea ce priveste vanzarile cu mai mult de 5,9 milioane de unitati vandute in 2006 si o cota de piata de 9%, au declarat oficialii celor doi constructori.
Alianta a inregistrat cresteri importante pe pietele din Rusia (97%), Columbia (34%), China (23%) si Orientul Mijlociu si Africa (peste 15%).
Pentru Renault, vanzarile din afara Europei au crescut cu aproape 9%, acoperind 30% din vanzarile totale ale marcile constructorului francez.
Renault a inregistrat o scadere la nivel global a vanzarilor pentru brandul propriu de aproape 6%, trecand peste 2 milioane de unitati. Renault a mai vandut 122.000 de unitati ale marcii Renault Samsung Motors, o crestere de 2% comparativ cu 2005 si 196.000 de automobile marca Dacia cu peste 19% comparativ cu 2005.
La nivel global, au fost vandute 247.000 de modele Logan atat sub marca Dacia cat si sub brandul Renault.
In Europa, vanzarile Renault au scazut cu peste 8% comparativ cu 2005.
Nissan a vandut peste 3,3 milioane de unitati sub marca Nissan, in scadere cu peste 3% comparativ cu 2005. Marca Infiniti a vandut 136.000 de unitati ca urmare a cresterii vanzarilor datorate lansarii noului model G Sedan.
Nissan a inregistrat, pentru al doilea an consecutiv, vanzari de peste un milion de unitati pe cea mai mare piata a sa, SUA. Cresterile de pe pietele noi ca Rusia sau China au contrabalansat vanzarile in scadere de pe pietele maturizate ca Tailanda sau Japonia.
Cele doua companii au conduceri separate, prin propriile consilii administrative, desi fiecare detine un pachet important de actiuni la cealalta.
Renault detine peste 44% din actiunile Nissan, iar Nissan controleaza 15% din actiunile grupului francez.
De la formarea aliantei in 1999, valoarea de piata a ambilor constructori a crescut. Renault si-a marit valoarea de piata cu 17,5 miliarde de euro, iar Nissan cu peste 32 miliarde euro. Renault Nissan este al doilea producator de automobile din lume in ceea ce priveste rentabilitatea si cota de piata.