- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Cu cât se vinde o Dacia 1300 din din 1973 cu peste 85.000 de kilometri la bord

01 Jul, 20:13 • Alexe Raluca
Pe o platformă de vânzări auto second-hand din Germania a fost postat, recent, un anunț despre o mașină marca Dacia model 1300 de culoare roșie. Anul fabricației este 1973 și a parcurs 85.000 de kilometri, iar acum proprietarul, un colecționar pasionat, o vinde. Află în cele ce urmează cât cere pe piesa de colecție!
Cu cât se vinde o Dacia 1300 din din 1973 cu peste 85.000 de kilometri la bord

Recent, pe platforma de vânzări auto mobile.de din Germania, a fost listată o mașină marca Dacia 1300 de culoare roșie, fabricată în luna iulie a anului 1973 la uzina de la Mioveni.

Citește și: Dacia domină autoritar piața europeană a mașinilor GPL. Uzina de la Mioveni anunță că a produs peste 1 milion de vehicule cu motorizare mixtă

Cu cât se vinde o Dacia 1300 din din 1973

Vehiculul a parcurs peste 85.000 de kilometri și este deținut de un colecționar pasionat din Bielefeld, un oraș istoric cu o populație de aproape 350.000 de locuitori.

„Mașina românească, fabricată acum mai bine de cinci decenii, este deja considerată un vehicul istoric și se află într-o stare excelentă. În plus, ofer și numeroase piese de schimb. Mașina nu a fost implicată niciodată într-un accident de când o dețin”, a declarat proprietarul.

Autoturismul marca Dacia 1300, cu un motor pe benzină de 1,3 litri și 54 de cai putere, are parcurșifix 85.300 de kilometri. Colecționarul german cere pentru această mașină suma de 6.999 de euro. Modelul 1300 a fost unul dintre cele mai populare dintre cele fabricate în România, începând cu anul 1969.

Dacia 1300 a fost un succes comercial și în Europa de Est, nu doar pe piața internă, fiind exportată începând cu anul 1971. Primele țări care au beneficiat de această mașină de proveniență românească au fost țările socialiste. Abia mai târziu mașina a văzut și țări din America de Sud și Africa. Dacia 1300 și variantele sale, precum Dacia 1300 break și 1302, s-au vândut în mii de exemplare în țări precum Algeria, Cehoslovacia, Columbia, Egipt, Republica Democrată Germană și Polonia.

Citește și: Cum arată viitorul Dacia, dincolo de Duster și Bigster? Ce modele vrea să lanseze până în 2030

Tags: