Planurile Renault și Dacia pentru piața din Turcia și alte piețe internaționale pleacă de la o ecuație nouă: mașina va fi fabricată în uzina Renault din țara vecină, iar pentru asta prețul poate urca substanțial, potrivit profit.ro.
Mașina pe care a lansat-o Dacia anul acesta, cea care este fabricată la mioveni, a fost livrată încă din luna iunie, deoarece clienții făcuseră precomenzile din lunile aprilie-mai.
Pe piața din România, prețul a fost de 18.800 de euro, iar în celelalte țări din UE, prețul ar crește cu nu mai mult de 1.000 de euro. În țara noastră, versiunile Extreme se vând de la 21.500 de euro și până la 25.300 de euro, nu mai mult de 26.650 de euro, pentru Hybrid 140, care este 4×2.
Totuși, mașina poate fi cumpărată și puțin mai ieftin.
Te-ar putea interesa și: Cum arată viitorul Dacia, dincolo de Duster și Bigster? Ce modele vrea să lanseze până în 2030
foto: Renault Duster
Ei bine, în Turcia prețurile șochează. Cel mai ieftin Renault Duster începe de la 33.000 de euro, pentru motorul ECO-G de 100 CP, un litru. Cu atât poate un român să cumpere un Audi Q3 entry-level, spre exemplu, la noi în țară. Deci, cu 14.200 de euro mai scump decât dacă l-am cumpăra la noi.
Nu ne putem exprima întru totul despre cum decurge piața auto în Turcia, dar prețurile diferă exponențial față de celelalte țări din UE.
Și prețurile sunt calculate la cursul de schimb de pe piața interbancară, probabil că la cursul de la bancă diferența este și mai mare. Pentru motorizarea full hybrid, care în Turcia va avea 145 CP, la fel ca pe celelalte mașini Renault care folosesc acest motor, prețul va fi și mai mare: 40.500 euro, nivel de pornire, fără alte opțiuni, ajungând la nivelul unui BMW X1, așa cum este afișat de companie pentru piața din România.
În Turcia, pentru versiunea 4×4, echipată cu motorul mild hybrid 1.2 litri 130 TCe, prețul este de 41.800 de euro, acesta fiind cel mai scump Duster din istorie.
Diferența de preț ar putea fi dată și de taxa pe lux, pe care Guvernul turc a introdus-o din 2020, iar în funcție de capacitatea cilindrică a mașinii, valoarea poate crește cu până la 50%. Este unul dintre motivele pentru care mașina este mult mai scumpă față de România.
Te-ar putea interesa și: Dacia Duster 2024 abia a ieșit de pe porțile uzinelor și deja a primit un pachet de tuning. Ce modificări au adus germanii noului SUV