Livrarile de
autoturisme, SUV-uri si vehicule cu utilizare multipla au crescut in
septembrie cu 21%, ajungand la 1,59 milioane de unitati pe cea mai
mare piata auto din lume. Analistii se asteptau ca luna trecuta sa
fie vandute in China 1,5 milioane de unitati.
Decizia
Guvernului nipon din septembrie 2012 de a nationaliza un mic
arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit
Senkaku de japonezi si Diaoyu de chinezi, a declansat numeroase
manifestatii antijaponeze, unele violente, in mai multe orase
chineze. Astfel, producatorii auto niponi Toyota si Honda au raportat
primele scaderi ale vanzarilor anuale in China.
„Redresarea
vanzarilor companiilor nipone s-a imbunatatit, dar recuperarea este
inca incompleta”, a explicat analistul Harry Chen, de la Guotai
Junan Securities Co.
Vanzarile totale de vehicule, inclusiv
camioane si autobuze, au crescut luna trecuta cu 20%, la 1,94
milioane de unitati. in primele noua luni din acest an, au fost
livrate 15,9 milioane de vehicule pe piata chineza.
in
septembrie, vanzarile Honda au inregistrat cel mai semnificativ avans
din ultimele 21 de luni, livrarile Toyota si Nissan inregistrand un
avans de 62% si, respectiv, 83%. Vanzarile General Motors au crescut
luna trecuta cu 14% iar Ford a raportat o expansiune de 61%.
CAAM
estimeaza ca, in 2013, vanzarile totale de vehicule in China vor
depasi pentru prima data 20 de milioane de unitati, datorita
urbanizarii si majorarii veniturilor, transmite Agerpres.
Desi
ritmul de crestere a vanzarilor a incetinit in ultimii ani, firma de
cercetare de piata J.D. Power estimeaza ca, in 2018, consumatorii
chinezi ar urma sa cumpere pana la 35 de milioane de autoturisme pe
an.