În 2023, odată cu dispariția crizei cauzată de Covid (cu excepția Chinei…) și odată ce lumea se obișnuiește cu un război în Ucraina, vehiculele electrice sunt pregătite pentru un an 2023 excelent, scrie Forbes.
Funcția completă de conducere autonomă a Tesla ar putea fi, în sfârșit, implementată pe automobile
Funcția completă de conducere autonomă a Tesla a fost extrem de controversată în timpul dezvoltării sale. Trebuia să fie un milion de taxiuri autonome Tesla pe drumuri până în 2020, conform lui Elon Musk în 2019, iar acum, doi ani mai târziu, acest lucru este încă la stadiul de teorie. Există, de asemenea, un scepticism considerabil că versiunea beta din Statele Unite, care a atins acum 160.000 de utilizatori, nu este sigură, cu mai multe procese pe rol în urma accidentelor și există o acțiune colectivă în lucru cu privire la incapacitatea funcției de conducere autonomă de a pilota o mașină. Totusi, statul California tocmai a adoptat o lege în acest sens.
Un model Tesla de 25.000 dolari nu va fi lansat încă pe piață
În 2020, Forbes a prezis că un model Tesla de 25.000 de dolari ar face în sfârșit industria petrolului și gazelor învechită. De atunci, compania a pus acest proiect în așteptare, deoarece se concentrează pe lansarea modelelor existente în întreaga lume. Având în vedere că Modelul Y se vinde ca pâinea caldă, iar Modelul 3 încă se descurcă foarte bine, Tesla are multe la îndemână înainte de a se putea întoarce la un nou tip de model. Acesta este, de asemenea, un moment dificil pentru industria auto, cu probleme legate de lanțul de aprovizionare care încă afectează componentele vehiculelor.
Nimeni nu poate prezice evenimentele precum pandemia și, deși războiul din Ucraina ar fi putut fi mai ușor de prevăzut, impactul său asupra economiei globale i-a prins pe mulți nepregătiți. Problemele rezultate au înlăturat cu câțiva ani apariția vehiculelor electrice accesibile, așa că pare puțin probabil ca acestea să ajungă pe piață în 2023. În ceea ce privește prețurile bateriilor reîncărcabile din 2020, se pare că costurile ar permite mașinilor electrice să lovească paritatea prețurilor cu cele echivalente pe combustibili fosili în 2023/24. Dar asta nu este probabil să se întâmple acum. S-ar putea însă în 2025 sau 2026, prezice Forbes, pe măsură ce fabricile de baterii încep să se dezvolte și aprovizionările vor crește dramatic. Vehiculul electric convențional accesibil nu a fost anulat, doar amânat și același lucru va fi valabil și pentru Tesla de 25.000 de dolari.
Citește și: Rate de coșmar pentru români în 2023. Care este evoluția estimată pentru ROBOR și IRCC în noul an
China intră puternic pe piață – și nu va fi singura
Vehiculele electrice au devenit sinonime cu Tesla, așa cum subliniază cele două predicții anterioare. Dar asta nu va mai fi cazul mult timp. Alți producători sunt în creștere, iar mulți nu sunt din SUA sau Europa. Nici nu vor fi mulți din Japonia. În timp ce Nissan a revenit pe piața de vehicule electrice cu Ariya de înaltă calitate, alte mărci japoneze au rămân în urma concurenței. Dar vehiculele electrice reprezintă acum 80% din vânzările din Norvegia, iar statutul avansat al țării este un model al viitorului.
În Norvegia, SUV-urile BYD Tang sunt o vedere obișnuită pe drumuri. BYD, sau Build Your Dreams, este cel mai bine vândut la nivel mondial de mașini plug-in și al doilea bestseller de vehicule electrice după Tesla și este chinezesc (cu investiții considerabile din partea Berkshire Hathaway de la Warren Buffett). Marea majoritate a acestora au fost vândute în China, dar încep să apară în alte țări. Companiile auto chineze văd vehiculele electrice ca pe o modalitate de a sparge piața auto occidentală o dată pentru totdeauna. Acesta este, cu siguranță, cazul mărcii MG, care a fost britanică dar acum este chinezească, și care speră că MG4 va fi un cap de pod cheie în Europa.
China nu este singura țară care caută să-și îmbunătățească cota de pe piața auto prin intermediul vehiculelor electrice. Compania sud-coreeană Hyundai Motor Group are deja câteva mașini electrice grozave – precum Hyundai Kona Electric, IONIQ 5, Kia Niro EV, Kia Soul EV, Kia EV6, Genesis GV60, GV70 Electrified și Electrified G80. Dar multe altele urmează în 2023, cum ar fi îndrăznețul IONIQ 6. Se pare că și mai revoluționar IONIQ 7 va intra în producție și în 2023.
O valoare inedită va fi adusă de Vietnam. Primele 999 de vehicule electrice Vinfast au ajuns în SUA. Vinfast VF 8 are o specificație puternică, inclusiv o baterie de 82 kWh, până la 402 CP și 0-62 mph în doar 5,5 secunde. Este o afirmație reală că Vietnamul este pe harta producției de mașini, cu vehiculele electrice în centru.
Revoluția vehiculelor electrice ar putea reseta întreaga piață auto. Conducerea autonomă ar putea schimba rolul pe care mașinile îl au în viața noastră după peste un secol de dezvoltare în jurul aceleiași idei de bază de vehicul cu patru roți pe care îl conduceți singur. Vehiculul electric va deveni inevitabil același preț și apoi mai ieftin decât cele pe combustie internă, chiar dacă s-ar putea să nu fie un Tesla de 25.000 USD și nu în 2023. Dar așteptați-vă să vedeți destul de multe mărci noi pe care nu le-ați văzut înainte de 2023, deoarece acesta va fi un an grozav pentru vehiculele electrice, mai menționeaza sursa citată.
Citește și: Mâncatul compulsiv din cauza stresului este o problemă reală. Aceste 7 strategii vă pot ajuta să vă opriți