Conducerea Peugeot va discuta o majorare a capitalului la
intalnirea programata in 22 octombrie, sustin sursele. Actiunile companiei
franceze au scazut luni la bursa cu 12%, cel mai semnificativ declin din
ultimii 12 ani, dupa anuntarea posibilei vanzari a actiunilor.
Guvernul de la Paris monitorizeaza discutiile cu Dongfeng si ar putea achizitiona
actiuni Peugeot, daca grupul chinez decide in favoarea cumpararii unei participatii
la producatorul auto francez.
O majorare a capitalului va ajuta Peugeot sa obtina numerar si sa se extinda in
afara Europei. Divizia auto a PSA Peugeot Citroen, care a raportat pierderi de
510 milioane de euro in primul semestru din 2013, a anuntat concedierea a
11.200 de angajati in Franta si inchiderea unei fabrici din apropierea
Parisului.
In 8 octombrie, publicatia ‘China Business News’ anunta, citand surse anonime,
ca Dongfeng intentioneaza sa achizitioneze o participatie de 30% in Peugeot,
pentru 10 miliarde de yuani (1,63 miliarde de dolari).
„Statul ramane interesat in Peugeot. Ceea ce ce conteaza cel mai mult este
strategia industriala, partenerii industriali”, a declarat luni ministrul
francez de Finante, Pierre Moscovici.
In iulie, PSA Peugeot Citroen a inaugurat a treia fabrica din China, extinzandu-se
pe cea mai mare piata auto din lume, chiar daca declinul cererii in Europa a
determinat compania sa concedieze angajati in Franta.
Uzina, dezvoltata impreuna cu grupul auto chinez Dongfeng Motor Corp, va
produce modelele Sedan Citroen C-Elysee si Peugeot 301.
Capacitatea anuala de productie a PSA Peugeot Citroen va creste cu doua treimi,
la 750.000 de unitati, pana la sfarsitul lui 2015.
Anul acesta, compania vrea sa vanda pe piata chineza 557.000 unitati. China ar
putea depasi Franta ca cea mai mare piata a Peugeot pana in 2015, a estimat
recent directorul operatiunilor din Asia, Gregoire Olivier.
Anul trecut, General Motors si PSA Peugeot Citroen au anuntat o alianta menita
sa duca la economii de cel putin doua miliarde de dolari anual, in urmatorii
cinci ani. In octombrie, surse anonime au declarat ca cele doua companii cauta
modalitati de a-si combina operatiunile lor din Europa, in a doua faza a
programului lor de cooperare, dar discutiile au fost oprite din cauza inrautatirii
situatiei financiare a companiei franceze, care a solicitat ajutor de stat,
informeaza Agerpres.