In functie de numarul de inmatriculari de autoturisme si vehicule comerciale usoare noi la 11 luni, Dacia a devansat marci precum Audi, Seat , Nissan, Suzuky, Hyundai, Kia sau BMW, apropiindu-se de Mercedes, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), citat de Mediafax.
Cota de piata a Dacia in Franta a crescut in perioada ianuarie-noiembrie de la 1,7% in intervalul similar din 2008 la 2,4%.
In noiembrie au fost inmatriculate 7.858 de autoturisme si vehicule comerciale usoare noi Dacia, fata de 3.847 in aceeasi luna a anului trecut, ceea ce a conferit constructorului auto roman o cota de piata de 3,1%, in crestere cu un punct procentual.
Inmatricularile de aututurisme noi Dacia au urcat in primele 11 luni cu 33,2%, la 52.139 unitati, si cu 90,4% in noiembrie, fata de aceeasi luna a anului trecut, la 7.320 de unitati. Pe sectorul autoturisme, Dacia a avut o cota de piata de 2,6% in intervalul ianuarie-noiembrie, fata de 2,1% in 2008, si de 3,4% in noiembrie, comparativ cu 2,6% in aceeasi luna a anului trecut.
Pentru grupul Renault, propretarul Dacia, inmatricularile de autoturisme si vehicule comerciale usoare noi au urcat cu 2,8% in ianuarie-noiembrie, la 614.960 unitati, ceea ce i-a conferit o cota de piata de aproape 26%, si cu 38,6% in noiembrie, la 68.732 unitati.
PSA Peugeot Citroen a fost constructorul auto francez cu cea mai mare cota de piata in primele 11 luni, de 32,5%, la un numar de inmatriculari de 772.569 de unitati, in crestere cu 5,3% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Dintre producatorii auto straini, grupul Volkswagen a inregistrat cele mai multe inmatriculari noi in ianuarie-noiembrie, de 241.507, in urcare cu aproape 3% fata de 2008. Cota de piata a grupului german a fost de 10,2%.
Numarul total de inmatriculari noi de autoturisme si vehicule comerciale usoare din Franta a urcat la 11 luni cu 2,3%, la 2,378 milioane de unitati, din care 2,04 milioane unitati au fost automobile destinate pasagerilor.