Potrivit Asociaţiei, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, în prima lună din acest an grupul Renault a înmatriculat în total în Uniunea Europeană un număr de 86.071 de autoturisme, în scădere cu 2,9% comparativ cu luna ianuarie 2023. Însă în interiorul grupului Renault, înmatriculările Dacia au crescut cu 7,9% în ritm anual, până la 49.078 unităţi, adică mai mult de jumătate din totalul întregului grup francez, în timp ce înmatriculările de autoturisme marca Renault au scăzut cu 2,9% până la 36.828 unităţi.
Cota de piață Dacia este de 5,8%, în timp ce Renault are 4,3%, dar lucrurile se vor schimba pe parcursul anului, potrivit analizei ACEA, citată de Hotnews. Dacia a avut mai multe înmatriculări și în prima lună din 2023, dar pe întreg anul trecut totalul a fost de 629.000 de mașini la Renault și 519.000 la Dacia.
Totodată, înmatriculările de autoturisme Dacia în luna ianuarie au fost mai mari decât cele ale mărcilor Fiat (28.029), Citroen (29.997), Mercedes (34.632), Audi (42,886) sau BMW (48.247) şi s-au apropiat la un pas de înmatriculările Peugeot (50.865).
Dacia a avut 49.000 de înmatriculări, iar marca Renault, 37.000. Marca numărul unu la volume în Europa a fost Volkswagen, cu 82.000 de unități, iar Toyota a avut 70.700.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a mai informat că piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 12,1% în luna ianuarie 2024, însă piaţa auto din România a înregistrat o creştere modestă de doar 3,8%.