Potrivit datelor preliminare ale grupului Renault, date publicitatii joi, daca exporturile Loganului si Sandero au crescut mai ales in tarile UE, pe piata romaneasca, vanzarile Dacia au coborat cu 16,7% anul trecut, de la 101.799 unitati in 2007 la 84.709 autovehicule.
In ciuda micsorarii vanzarilor, Dacia a fost cea mai bine vanduta marca auto pe piata romaneasca, inregistrand o cota de piata de 27,3%, in scadere de asemenea fata de anul 2007, cand era de 27,8%.
La nivel international, cea mai importanta piata pentru Dacia a fost Franta, cu 43.678 automobile livrate, in crestere cu 33,6%.
Raportat la nivel de zona, in Europa, Dacia a vandut anul trecut 112.112 unitati, cu 39,6% mai mult decat in 2007, in Euromed (Europa Orientala, Rusia, Magreb – Maroc, Algeria, Tunisia, Turcia) vanzarile Dacia au scazut cu 3%, la 142.155 unitati, in Asia si Africa au crescut cu 8,5%, la 3392 unitati, in timp ce in America de Sud (Brazilia, Argentina, Colombia, Mexico, Venezuela) au fost comercializate 813 unitati Dacia, in crestere cu 59,7%.
Expertii auto estimeaza ca anul 2009 ar putea aduce prima diminuare a vanzarilor din istoria recenta a marcii autohtone, scaderea cererii intervenita mai ales pe fondul blocarii creditarii, urmand sa duca la o reducere sensibila a vanzarilor.
De altfel, pe fondul crizei, producatorul roman a fost nevoit sa intrerupa productia de 4 ori in ultimele 5 luni si a redus cadenta de productie. Oficialii Dacia nu exclud ca, pe fondul crizei, sa treaca la disponibilizari de personal.