Inspirat din conceptul Manifesto, laboratorul de idei al Dacia prezentat în 2022, Sandrider este un vehicul creat special pentru rally-raid, bazat pe competențele Renault Group și pe experiența recunoscută a companiei britanice Prodrive, specializată în sportul auto.
Citește și Fabulos! Cât costă o Dacia 1300 acum, în 2024. Faci o avere cu ea!
Fidel abordării Dacia, Sandrider exploatează într-o manieră inteligentă toate posibilitățile oferite de reglementările categoriei Ultimate T1+, mizând pe agilitate și greutate redusă și răspunzând totodată nevoilor esențiale ale piloților și copiloților.
De asemenea, echipajele au fost implicate în mod activ în faza de concepție a vehiculului. Piloții au împărtășit experiența lor echipelor de design în cadrul unor ședințe de lucru derulate în realitate virtuală.
Conceput de către designerii Dacia, stilul exterior al Sandrider urmărește ceea ce este esențial, evitând orice element inutil. Au fost păstrate doar panourile de caroserie absolut necesare, fără orice element decorativ.
Tot în aceeași abordare, concentrată asupra nevoilor esențiale ale pilotului și copilotului, o atenție specială a fost acordată asigurării unei vizibilități optime.
Astfel, capota față este scurtă și puternic înclinată iar partea superioară a planșei de bord este vopsită cu un material anti-reflectorizant.
La interior, designerii și inginerii Dacia s-au concentrat asupra nevoilor echipajului pilot-copilot.
Sandrider se distinge printr-un tablou de bord modulabil care permite fiecărui echipaj să își adapteze ergonomia și dispunerea anumitor elemente în funcție de preferințe.
Raliul Dakar este, fără îndoială, una din cele mai dificile competiții sportive din lume. Astfel, abordarea „Robustă și Outdoor”, specifică mărcii Dacia, se regăsește din plin în cazul Sandrider.
Vehiculul beneficiază de o structură complet ranforsată, cu un planșeu și cu bare de protecție consolidate, o caroserie din fibră de carbon precum și suspensii cu braț dublu și transmisie 4×4 adaptate constrângerilor extreme ale competițiilor de rally-raid.
Un sistem electric inovator de înaltă tensiune permite menținerea tuturor accesoriilor de la bord la o putere optimă, chiar în condițiile cele mai dificile.
Astfel, răcirea perfectă a motorului va fi asigurată chiar și când acesta funcționează la regim maxim dar viteza mașinii este mică, așa cum se întâmplă, spre exemplu, la trecerea peste o dună de nisip.
Dincolo de aceste elemente fundamentale de concepție, abordarea „robust și outdoor” vizează și unele elemente care pot părea simple detalii, dar care ușurează mult viața echipajelor.
Astfel, scaunele Sabelt sunt îmbrăcate într-un material special, anti-bacterian și care reglează umiditatea.
Roțile de rezervă sunt fixate în locașuri laterale, în spatele ușilor de acces, și pot fi astfel extrase și manipulate mai ușor.
În aceeași logică, echipajul beneficiază de un acces ușor și rapid la uneltele necesare în caz de nevoie, acestea nefiind închise într-o cutie voluminoasă.
Alt exemplu : prezoanele de fixare a roților sunt magnetice, astfel încât se pot pune pe o placă metalică, evitându-se pierderea lor în nisip în cazul în care o anvelopă trebuie înlocuită.
Această soluție a fost inspirată direct din experiența piloților echipei iar aplicarea ei este un nou exemplu de ingeniozitate specifică mărcii Dacia.
Sandrider este echipat cu anvelope BF Goodrich de nouă generație, care oferă o aderență optimă pe toate tipurile de teren, cu rezistență maximă la loviri și perforații.
Sandrider va fi supus în perioada următoare unei lungi serii de teste în diferite țări. Prima angajare într-o competiție va avea loc în Raliul Marocului 2024, una din probele Campionatului mondial de Rally-Raid (W2RC) care va avea loc între 5 și 11 octombrie.
„The Dacia Sandriders, echipa oficială a mărcii Dacia în W2RC, va participa la primul raliu Dakar și la toate etapele Campionatului mondial de Rally-Raid în 2025. Dacia Sandriders va fi alcătuită din trei echipaje ai căror membri se remarcă prin experiență, talent și entuziasm”, se mai arată în comunicatul Dacia, potrivit Libertatea.ro.