Pe primele 11 luni ale acestui an, marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14% în ritm anual, în timp ce majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi. Un număr de 393.574 de automobile marca Dacia au fost înmatriculate în Europa în primele 11 luni ale acestui an, devansând înmatriculările unor mărci precum Fiat, Citroen, Opel sau Seat, informează asociația menționată, citată de Agerpres.
ACEA, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat joi că în noiembrie 2022 piața europeană a autoturismelor noi a înregistrat o altă creștere puternică (+16,3%), a patra consecutivă în acest an. Cu toate acestea – cu 829.527 de unități vândute – volumele de luna trecută au rămas mult sub nivelurile de dinaintea pandemiei, în noiembrie 2019 fiind înmatriculate 1 milion de mașini.
Majoritatea piețelor din regiune au contribuit pozitiv la această creștere generală, inclusiv cele patru mari piețe. Cea mai puternică creștere a fost observată în Germania (+31,4%), urmată de Italia (+14,7%), Spania (+10,3%) și Franța (+9,8%) – care a avut, de asemenea, creșteri solide.
După 11 luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au fost cu 6,1% mai mici față de aceeași perioadă a anului trecut. Au fost înmatriculate un număr de 8.359.317 unități, între ianuarie – noiembrie 2022, față de 8.904.430 unități în perioada similară din 2021, mai scrie sursa citată.
În ciuda rezultatelor recente solide, scăderile generate în perioada ianuarie-iulie au fost suficiente pentru a trage în jos performanța de la începutul anului. Dintre cele patru piețe cheie ale regiunii, Italia a înregistrat cel mai slab rezultat de până acum în acest an (-11,6%), urmată de Franța (-8,7%), Spania (-4,4%) și Germania (-2,4%).
În ceea ce privește piața auto din România, aceasta a înregistrat o scădere de 3,5% a înmatriculărilor în luna noiembrie, la 11.074 unități, față de 11.480 unități în noiembrie 2021. Cu toate acestea, după primele 11 luni, piața din România se ridică la 116.891 unități înmatriculate, cu 7,4% mai multe decât în primele 11 luni din 2021, când s-au înmatriculat 108.821 unități.
România se situează pe poziția 13 în UE în funcție de volumul de autoturisme noi înmatriculate în ianuarie-noiembrie 2021.
Comunicatul ACEA analizează și evoluția principalilor constructori auto generalişti. Astfel vânzările grupului Volkswagen au înregistrat o creştere semnificativă de 36,4% în luna noiembrie, graţie performanţelor mărcilor Volkswagen şi Audi, în timp ce vânzările grupului Stellantis au scăzut cu 1,1%.
În ceea ce priveşte vânzările grupului Renault, acestea au crescut cu 2,1% în luna noiembrie, până la 88.178 unităţi, într-un context în care vânzările de automobile marca Renault au scăzut cu 4,4%, în timp ce vânzările de automobile marca Dacia au crescut cu 11,5% până la 39.802 de unităţi.
Luna trecută, pe piaţa auto din Europa au fost înmatriculate mai multe autoturisme marca Dacia decât în cazul mărcilor Skoda (38.175 de unităţi), Fiat (31.469 de unităţi) sau Citroen (26.503 unităţi).
Pe primele 11 luni ale acestui an, marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14% în ritm anual, în timp ce majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi. Un număr de 393.574 de automobile marca Dacia au fost înmatriculate în Europa în primele 11 luni ale acestui an, devansând înmatriculările unor mărci precum Fiat, Citroen, Opel sau Seat.
Citește și: Studiu: Doar 4 din 10 angajatori români au majorat salariile în 2022! Vezi câte companii intenţionează să facă schimbări în numărul de angajaţi