Dacia pregătește lansarea unei noi generații de automobil electric urban pentru 2027, un model inovator și accesibil, destinat să răspundă cerințelor pieței europene în contextul tranziției energetice și al presiunilor geopolitice. Acest proiect face parte dintr-o strategie mai amplă de repoziționare a brandului, care include trecerea de la producția asiatică la o identitate complet europeană. Noul vehicul va fi produs integral în Europa, cel mai probabil la uzina Renault din Novo Mesto, Slovenia, alături de viitorul Twingo electric. Modelul, ce ar putea păstra numele Spring sau să adopte unul nou, va viza un preț accesibil, sub 18.000 de euro, ceea ce îl va face unul dintre cele mai accesibile automobile electrice de pe piața europeană, potrivit capital.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Uzinele Dacia şi Ford din România înregistrează scăderi ale producţiei
Denis Le Vot, CEO-ul Dacia, a confirmat că acest proiect este realizat într-un timp record de 16 luni și va beneficia de o platformă comună cu Renault Twingo și un model Nissan destinat aceluiași segment urban A. Proiectul se va desfășura în cadrul alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, iar dezvoltarea va beneficia și de sprijinul centrului de cercetare ACDC din China. În ceea ce privește specificațiile tehnice, motorul ales ar putea fi unul deja testat de Shanghai eDrive, cu o putere de 85 CP, potrivit pentru un vehicul urban compact. Bateria va avea o capacitate între 30 kWh și sub 30 kWh, oferind o autonomie estimată de până la 250 km, suficientă pentru utilizatorii care, în medie, parcurg doar 30 km pe zi. Această autonomie va permite păstrarea unui cost scăzut al bateriei și, implicit, al prețului final al mașinii.
Pentru a sprijini reducerea costurilor de producție, Renault ia în calcul mutarea unei părți din ecosistemul de producție din China în Maroc, un stat care susține dezvoltarea mobilității electrice și care ar putea deveni locul de fabricare al unor variante electrice ale modelelor Dacia, cum ar fi viitorul Sandero. Această relocare strategică are scopul de a reduce dependența de lanțurile de aprovizionare asiatice, mai ales în contextul tensiunilor comerciale și al noilor politici industriale promovate de Uniunea Europeană, care vizează încurajarea producției și a cercetării interne în domeniul mobilității electrice.
Pe planul vânzărilor, Dacia a înregistrat o creștere de 1,6% în februarie 2025, cu 47.558 unități vândute, iar cota de piață a ajuns la 4,9%, față de 4,7% în februarie 2024. Cu toate acestea, în perioada ianuarie-februarie 2025, vânzările au scăzut cu 2% față de aceeași perioadă din 2024, înregistrând 96.532 unități vândute. Această scădere a fost raportată în contextul evoluțiilor mixte pe piața auto europeană, unde marii jucători precum Renault și Volkswagen au înregistrat creșteri, în timp ce Stellantis, Ford și Tesla au înregistrat scăderi semnificative.
Te-ar mai putea interesa și: Dacia, în topul vânzărilor auto din Europa la început de 2025