„Cererea noastra este de a multiplica cu doi valoarea
care este propusa acum in lege pentru masinile cu Euro 3 si Euro 4. Proiectul
nu respecta aceste principii Euro 3 si Euro 4. Aceste vehicule sunt foarte
poluante nu numai din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, ci si
pentru celelalte noxe” a declarat Jerome Olive, citat de Mediafax.
Potrivit directorului general al Dacia Renault, cererea are in
vedere si descurajarea importurilor masive de masini second-hand din alte tari
ale Europei, care, pe langa faptul ca polueaza mediul, au impact negativ asupra
industriei autohtone auto, precizand ca, in acest fel, Romania nu va ajunge
„cosul de gunoi al Europei”, prin importul tuturor autovehiculelor second-hand
din Europa.
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub
forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care conduce la o
crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro
3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si
non-euro.