Casele germane de tuning Elia AG si Cobra au lansat, recent, pachete speciale de accesorii pentru SUV-ul romanesc. Potrivit expertilor, acest lucru denota interesul nemtilor pentru Duster si asigura garantia ca produsul este unul cerut de piata.
Specialistii in tuning de la Cobra propun un model cu un aer agresiv, dat de grila frontala masiva si evacuarile din inox, bara de protectie cromata cu diametrul de 66 mm si de setul de praguri laterale tubulare.
Pentru a sublinia si mai mult imaginea de putere, Duster-ul a primit si jante din aliaj de 18 inch si cauciucuri de 225/50.
Solutia de tuning a casei Cobra a fost lansata la putin timp dupa ce un alt jucator important din piata de specialitate, Elia AG a lansat un pachet de dotari speciale pentru modelul romanesc.
[gallery:148]
Elia propune doua variante de tuning, unul mai simplu, botezat „Adventure” si un altul ceva mai complex, ce aduce o imagine complet noua masinii produse in Romania.
Primul pachet include, in principal, o bara de protectie frontala si praguri laterale, ambele cromate.
Cel de-al doilea kit de tuning include, pe langa cele de mai sunt, spoilere noi, proiectoare de ceata cu LED si jante speciale.
Inginerii de la Elia AG propun si un kit de engine tuning. Motorul diesel de 1,5 litri dCi a fost upgradat, astfel, primind 12 cai si 25 de Nm in plus, pana 122 de cai putere si 265 de Nm, cu 12 cai si 25 de Nm in plus. Kitul costa 589 de euro.
Austriecii propun un Duster VAN
Si inginerii austrieci s-au declarat interesati sa modice masina romaneasca. Daca nemtii s-au aratat interesati in principal de accentuarea aspectului agresiv al Duster-ului, austriecii de la Fiskales LKW s-au gandit mai mult la functionalitate, oferind un kit de conversie VAN pentru Dacia Duster.
In versiunea propusa de Fiskales LKW, Duster ofera un volum de incarcare de 1.636 de litri si o sarcina utila maxima de 425 de kilograme. Noua versiune, dotata cu un motor 1,6 va costa in Austria 12.508 euro.
Austriecii au anuntat ca vor lansa, in curand, si o versiune Duster VAN pentur motorizarea 1.5 dCi 110 CP echipata cu tractiune integrala.
Tot la capitalul modificari, Dacia Duster a primit, mai nou, si o instalatie GPL, gandita si instalata de francezii de la Borel, care asigura masinii o autonomie de 1000 km.
Instalatia este prezenta pe versiunea 1,5 105 cai, in ambele variante de tractiune. Duster-ul pe GPL se vinde deja in Franta, iar expertii de la Borel se lauda ca modelul inregistreaza comenzi pe banda rulanta.
Cutie automata pentru Duster
Oficialii de la Renault au anuntat ca Duster va primi, in curand, si o cutie automata, cel mai probabil una cu convertor de cuplu, cu 4 sau cinci trepte.
Jerome Olive, directorul general al Group Renault Romania, a declarat ca se lucreaza deja la noua versiune, insa a evitat sa prezinte date privind lansarea acesteia.
Expertii auto se asteapta ca noua versiune Duster sa fie lansata in urmatoarele 12-18 luni, in functie de rezultatele testelor de fiabilitate.
Cel mai probabil, cutia automata va fi asociata motorului dCi-ul de 110 CP sau unui alt motor, Euro 5, cu care Duster ar putea fi dotat incepand de anul viitor.
Pe fondul cresterii vanzarilor din Occident, Dacia a anuntat ca va creste productia modelului Duster peste nivelul de 650 de unitati/zi.
„In functie de evolutia cererilor, modelul Duster ar putea reprezenta chiar jumatate din productia totala de la Mioveni. Pana in prezent, pe toate pietele in care activam cu modelul SUV, nivelul comenzilor s-a dovedit a fi superior asteptarilor”, a declarat Jerome Olive, directorul general al grupului Renault Romania.
In prezent, cadenta zilnica pentru acest model este de 450 unitati, crescand sistematic din momentul inceperii productiei.