„Cresterea popularitatii acestor masini – care nu ofera in pachetul de baza directie asistata, geamuri electrice sau aer conditionat – determina noi dificultati pentru alte divizii Renault. Analistii considera ca Daciile ieftine, ale caror preturi au fost reduse si mai mult de pachetele de sprijin de la guverne, au schimbat asteptarile pietei in ceea ce priveste preturile automobilelor si au tras din vanzarile modelelor mai scumpe ale Renault”, scrie The Wall Street Journal (WSJ), citat de Mediafax.
Vanzarile totale ale Dacia au crescut cu 18% in primele 7 luni din 2009 fata de perioada similara a anului trecut, avans mai puternic decat al oricarui alt model Renault, aminteste publicatia americana.
Astfel, vanzarile modelelor Sandero si Logan in Franta au urcat cu 58% in luna iulie, in timp ce piata auto franceza a crescut cu numai 3,1%. Dacia a devenit astfel a opta marca de pe aceasta piata dupa vanzari, depasind constructori precum Fiat sau chiar Nissan, partenerul de alianta al Renault.
In Germania, unde compania romaneasca nu are concurenta reala pe segmentul low-cost, vanzarile Dacia au „explodat” cu 346% in primele 7 luni din acest an, datorita programului de subventii guvernamentale pentru innoirea parcului auto, mai generos decat cel derulat de guvernul francez, noteaza WSJ.
„Renault vinde multe masini ieftine, de pe urma carora nu castiga prea multi bani”, avertizeaza analistul Paul Newton.
Renault a preluat Dacia cu 10 ani in urma, pentru a profita de cererea in crestere de pe pietele emergente din Europa de Est si America de Sud.
Initial, grupul francez nu intentiona sa introduca modele Dacia in Europa de Vest, insa si-a schimbat strategia odata ce studiile de piata au anuntat cerere foarte ridicata din partea familiilor cu venituri reduse.
„Avem cerere enorma. Nu exista vreun produs echivalent pe piata, din acest punct de vedere”, a declarat Guillaume Josselin, directorul de marketing pentru Franta al Renault, referindu-se la modelul Sandero.
Reprezentantii grupului Renault au aratat, in trecut, ca vanzarile ridicate ale Dacia nu afecteaza marjele de profit ale grupului, datorita costurilor reduse de productie ale gamelor de modele.