Dacia a mai intrerupt productia in perioadele 30-31 octombrie si a anuntat anterior alte intreruperi pentru 13-14 noiembrie si 20-21 noiembrie.
Insa acest ultim anunt ar putea avea efecte mult mai importante pentru remodelarea strategiei de business a companiei.
Angajatii vor primi in aceasta perioada 85% din salariul brut, conform cu contractul colectiv de munca.
„Aceasta decizie este consecinta dura a actiunilor care au dus la punerea in aplicare a acestui compromis care se numeste taxa de poluare”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia.
„Aceasta taxa de poluare va pune pe butuci intreaga industrie auto din Romania„, a adaugat el. „Daca nu se vor lua masuri in aceasta privinta, vor mai fi categoric si alte intreruperi in productia Dacia, anul viitor”, a mai spus Stroe.
„Toti producatorii auto au mari stocuri in aceasta perioada, in acest domeniu activitatea se reduce si pe plan international”, a declarat pentru DailyBusiness.ro analistul auto Razvan Codorean. El a spus ca Dacia sta „onorabil” in ce priveste vanzarile, chiar si in strainatate, in special pe pietele din Franta si Spania, dar ca in perioada urmatoare producatorul roman se poate astepta la scaderi.
Codorean crede ca pe fondul crizei financiare, decembrie nu va mai fi o luna la fel de buna pentru sectorul auto ca in anii precedenti. Companiile cumparau masiv masini in aceasta perioada, deoarece se apropia incheierea bilanturilor contabile si sumele cheltuite in aceasta directie urmau sa fie deduse din impozit. Acum, firmele nu mai au aceeasi profitabilitate, astfel ca vanzarile nu vor mai fi la fel de spectaculoase.
In ultimul timp, „grosul” cumparatorilor de masini s-a mutat dinspre companii inspre persoanele fizice, odata cu cresterea economica. Scaderea gradului maxim de indatorare, de la 70% la 30%, va face insa mai dificila accesarea de credite de catre persoanele fizice in perioada urmatoare – ceea ce reprezinta un nou motiv de reducere a vanzarilor auto.
„Cred ca in urmatorii 2-3 ani, chiar si cei cu salarii bune nu isi vor mai permite sa se imprumute cu usurinta de la banca pentru a-si achizitiona automobile”, a aratat Razvan Codorean.
Cititi si analiza Cum „circula” Dacia in vremuri de criza