Productia urmeaza sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie, iar muncitorii care vor ramine acasa, in somaj tehnic, vor fi platiti cu 85% din salariul individual brut.
Uzina Dacia si-a intrerupt productia de mai multe ori in ultimele luni, ca urmare a scaderii pietelor auto. Angajatii uzinei s-au aflat in somaj tehnic in perioadele 30 – 31 octombrie, 13 – 14 noiembrie, 20 noiembrie – 7 decembrie, 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009 si vor intra din nou in somaj tehnic in perioada 26 ianuarie – 8 februarie.
Purtatorul de cuvant al Dacia, Liviu Ion, a declarat ca daca piata auto va continua acelasi trend negativ, Dacia va fi nevoita sa treaca la disponibilizarea a 3-4000 de salariati.
„Daca lucrurile continua ca pana acum pot declara ca nimeni nu doreste sa ia masuri extreme, dar s-ar putea ca Dacia sa fie nevoita sa faca disponbilizari” a spus Liviu Ion.
El a mentionat ca este nevoie de implementarea unor masuri urgente care ar trebui luate, cum ar fi pastrarea taxei auto care sa protejeze locurile de munca din Romania, continuarea Programului „Rabla” cu cele 60.000 de masini si incurajarea creditarii.
Directorul Dacia, Fran?ois Fourmont a declarat ca daca daca aceste masuri nu vor fi luate, Dacia va fi nevoita sa treaca la disponibilizari, iar aceasta masura va avea efect asupra intregii economii. In judetul Arges s-ar pierde 12.000 locuri de munca, si 25.000 in toata tara, in urma unui efect de domino, a precizat Fourmont.
Sistarea productiei de la Dacia a afectat si principalii furnizori ai uzinei. Astfel, aproape 230 de salariati de la producatorul de sarme, cabluri si cablaje auto Leoni din Mioveni, furnizor Dacia, vor ramane fara locuri de munca deoarece compania a decis sa inchida aceasta fabrica, din cauza scaderii dramatice a comenzilor, urmand sa fie mentinuta unitatea productiva din Pitesti.
Principalii furnizori pentru Dacia ai caror salariati sunt reprezentati de SAD sunt Leoni Mioveni, Leoni Pitesti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL si A.S.I. (furnizor punti).
Piata de vehicule noi din Romania a inregistrat o scadere dramatica a vanzarilor incepand cu luna octombrie 2008. Dupa declinul de 30% iregistrat in octombrie 2008, fata de luna octombrie a anului 2007, vanzarile de vehicule noi au scazut cu 55% in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007 si cu 53% in decembrie 2008 in raport cu decembrie 2007.
In 2008, Dacia a comercializat 257.594 automobile, cu 11,7% mai mult fata de 2007.