Conceptul, numit Renault Logan Eco2, este o masina experimentala, cu emisii de dioxid de carbon de 97 grame pe kilometru, cu cateva zeci de procente mai reduse decat la modelul de serie. Eco2 este un apelativ pe care producatorul francez l-a adaugat unei game de vehicule, gandite a fi in acelasi timp si ecologice si acceptabile ca pret, a anuntat miercuri compania.
Pentru a primi apelativul eco2, o masina trebuie sa indeplineasca trei criterii: sa fie produsa la o uzina din cadrul proiectului, sa emita mai putin de 140 g/km de dioxid de carbon (sau sa foloseasca biocombustibil), iar ultimul criteriu tine de faptul ca la sfarsitul vietii, automobilele trebuie sa fie reutilizabile in proportie de 95%, iar peste 5% din plasticul folosit trebuie sa provina din reciclare.
Conceptul produs la Pitesti este propulsat de un motor diesel de 1,5 litri si 85 de cai putere. Consumul mediu al masinii este de 3,8 litri la suta de kilometri.
Loganul ecologic, model de raliu
Modelul de Logan ecologic nu va fi produs in serie, a anuntat Dacia, urmand ca masina experimentala sa participe doar la evenimente speciale, in genul raliurilor auto. Prima competitie va fi „Michelin Challenge Bibendum” care incepe miercuri la Shanghai, in China.
Evenimentul „Michelin Challenge Bibendum” se desfasoara intre 14 si 17 noiembrie la Shanghai si este o cursa anuala intre masini care utilizeaza tehnologii ecologice.
Prima cursa a avut loc in 1998 intre orasele franceze Clermont – Ferrand si Paris. Tot in capitala franceza s-a tinut si editia de anul trecut, in timp ce Shanghai a mai fost gazda evenimentului acum trei ani.