Pe piata auto bulgara, in 2007, s-au vandut 55.366 automobile in total, cu 22,15% mai multe decat in 2006.
Din cele peste 55.300 de automobile noi, 2.529 au fost Dacia Logan Sedan. Astfel, modelul Dacia detine o cota de piata de 4,56% din totalul masinilor vandute in Bulgaria, precizeaza UIAB, citata de cotidianul Dnevnik.
Un alt model al Dacia, Logan Van a inregistrat, de asemenea, vanzari semnificative pe piata bulgara. In decembrie anul trecut, Clubul Presei Auto din Bulgaria a acordat modelului Dacia Logan Van titlul de „Furgonul Multifunctional al Anului 2008 in Bulgaria”, in 2007 fiind vandute 420 de automobile. Dacia Logan Van a ajuns astfel sa detina o cota de 7,3% din piata utilitarelor usoare din Bulgaria.
Putin peste 44% din totalul celor 55.366 automobile noi comercializate in Bulgaria anul trecut a fost reprezentat de masini de dimensiuni mici, de oras si de autoturisme din clasa compacta, iar furgonetele mici si medii au contribuit cu 21% in vanzari. Autovehiculele 4×4 au realizat 16,6% din totalul vanzarilor, scrie Dnevnik, citand datele Uniunii Importatorilor de Automobile din Bulgaria.
Piata auto din Bulgaria este cea de-a cincea piata ca ritm de crestere din Europa, dupa Lituania, Letonia, Romania si Polonia, potrivit datelor disponibile la sfarsitul lunii noiembrie, scrie sursa citata. Ca volum, piata auto din Bulgaria este devansata de alte state europene, inclusiv de Romania, piata care ar putea numara 350.000 de unitati noi comercializate in 2007, inclusiv vehiculele comerciale.