Dacia nu renunță la motorul diesel, astfel va ramane un brand accesibil care nu va integra cele mai noi tehnologii atunci când vor trece pe electric. Ca idee, în 2027-2028 va apărea noua generație de Logan și Sandero (până atunci primim un facelift la actuala gamă) care vor avea motorizări hibrid, dar și versiuni full electrice.
La sfârșitul anului va apărea noul Duster, care va avea un motor hibrid, dar nu va fi exclusiv electric, relatează Suddeutsche Zeitung citat de Rador.
„Această schimbare a fost anunțată abia pentru viitoarea generație de Sandero – în 2027-28. Iar peste câțiva ani când va apărea noul Duster, acesta va fi de asemenea electric„- spune Le Vot. Astfel la fiecare tip va exista și o versiune cu baterie.
Dacia nu dorește să participe la competiția dintre celelalte mărci: „Toată lumea vrea să ajungă la 500 Kilometri și 30 de minute, dar cere în schimb 40.000 euro sau și mai mult. Dacia nu va participa la așa ceva. Noi dorim să avem mașinile nu cele mai bune, ci cele mai ieftine„.
Dacia dă lovitura în Europa. Vânzările au crescut cu 45% în luna mai, iar cota de piață a producătorului de automobile a urcat la 4,3%, de la 3,5%, în anul 2022, aceeași perioadă.
Potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia raportează, în luna mai, un avans semnificativ cu 44,4%, iar cota de piață a urcat la 4,3%.
Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveția.
De asemenea, mașini Daci au fost înmatriculate, tot în luna mai, un număr total de 48.022, în Europa, comparativ cu 33.253, în anul 2022, tot în luna mai.
Aproape toți marii producători auto au raportat creșteri ale vânzărilor în mai: grupul Volkswagen (20,2%), grupul Renault (35,5%), Mercedes-Benz (1,4%) în timp ce grupul Stellantis şi Ford au raportat scăderi, de 0,5% şi, respectiv, 2,8%.
Mai mult, în primele cinci luni ale anului curent, livrările de autoturisme ale companiei au crescut cu 42,9% în Europa. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 239.514 unități, în creștere față de perioada ianuarie-mai 2022 (167.647 vehicule). Toţi marii producători auto au raportat creșteri ale vânzărilor în primele cinci luni din acest an grupul Volkswagen (24,9%), grupul Stellantis (7,2%), grupul Renault (30,8%), Mercedes-Benz (7,72%) şi Ford (2,1%).