Francezii de la Renault vor sa dea lovitura cu o masina „mai
germana, mai nordica, onesta ca un Volkswagen” insa ceva mai scumpa ca
„legendarul” Logan, prima ”masina globala” a producatorului de la
Mioveni.
Potrivit jurnalistilor de la Caradisiac, Logan 2 va fi cu 15 cm
mai lunga decat modelul actual, urmand sa aiba probabil 4,4 metri lungime. La capitolul
motorizari nu vor fi mari schimbari, noul Logan urmand sa fie propulsat de
noile 105 CP benzina si 110 CP diesel.
[img=1944][/img]
„La Revue
Automobile” relata, anterior, ca noul Logan, ce va imprumuta multe
elemente de la Renault Fluence, inclusiv trenul de rulare, va avea un portbagaj
gigantic de 500 de litri, iar la capitolul motorizari va beneficia de noua gama de motoare
Euro 5 H4si H5, de 1.4 si 1.6 litri, cu emisii de carbon mai scazute si un consum de
carburant mai redus.
Este posibil ca cea mai ieftina varianta sa primeasca motorul K7 upgradat la
Euro 5. Nu este exclus si ca viitoarea generatie Dacia sa aduca si primul model
„eco”, construit exclusiv pentru pietele dezvoltate.
Tot la nivel de
dotari, noul model va beneficia si de o gama de dotari de clasa superioara, de
la cutia automata, la faruri cu led-uri, bineinteles pentru variantele de
echipare de top. Francezii vor aduce si noi culori, de la rosu, la galben si
alte culori mai deschise. In prezent, gama Dacia se caracterizeaza prin
tonurile de gri, negru, albastru si maro.
Principalele atuu-uri vor fi, insa, ca si in cazul actualului model, pretul
competitiv, spatiul interior mare, portbagajul si, in general, tinuta de drum.
Francezii de la Caradisiac vorbesc de un pret de plecare de 7800 euro.
[b]O masina cu iz
german?[/b]
Materialul din Caradisiac vine sa confirme, practic,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/logan-2-concurent-pentru-passat-cum-va-arata-noua-generatie-dacia-61442/]informatiile
prezentate anterior de DailyBusiness.ro[/url].
„Va fi cu
siguranta o berlina, o masina de familie construita pe o platforma noua, tot la
fel de spatioasa, insa ceva mai bine ingrijita si ma refer aici in principal la
liniile caroseriei si tot ce inseamna interior”, a declarat, anterior,
pentru DailyBusiness.ro, analistul auto Daniel Costea.
Seful de design al Renault, Larens van den Acker, afirma despre noul model, ce a primit
numele de cod X52, ca va fi unul de cu un „aer” german.
„Renault
senzual, Dacia robusta, Renault mai emotional, Dacia mai rationala. Astfel
putem obtine o complementaritate placuta, cu doua marci care nu se
canibalizeaza, ci atrag noi clienti. Primul Logan a fost desenat foarte
utilitarist. A fost o masina onesta, dar uneori onest poate insemna banal. Si
Volkswagen e onest, dar e vorba de un alt tip de calitate” , a declarat acesta,
conform site-ului 0-100.ro.
[quote=Larens van
den Acker, seful de design Renault]Vrem ca Renault sa fie mai latin, Dacia mai nordica, mai
germanica[/quote]
Noua masina este
vazuta, astfel, undeva intre Renault Fluence, Skoda Octavia, VW Passat, Ford
Focus si Chevrolet Cruze. Cel putin din punct de vedere
vizual. Cu alte cuvinte, low-cost cu „fata umana „.
[b]De ce schimba
Dacia Loganul?[/b]
Dacia va lansa un
nou model pentru ca actuala versiune Logan este deja imbatranita, cel putin
pentru standardele occidentale.
Din 2004 si pana
in prezent, inginerii de la Dacia au incercat sa il cosmetizeze, insa, pe ansamblu,
masina a depasit cu mult ”varsta morala”. Daca n-ar fi fost Programele Rabla,
productia ar fi scazut dramatic.
Francezii de la Dacia stiau de asta inca de acum 4 ani, cand au inceput sa
deseneze primele schite ale noului Logan. Au lasat-o mai moale, pentru ca, in mod
paradoxal, criza a ajutat Loganul. Pretul masinii vanduta prin programele de
innoire a parcului auto a fost imbatabil, iar vanzarile au depasit 1,3 milioane
de exemplare, un nivel peste cele mai optimiste asteptari.
[img=1946][/img]
Francezii se grabesc sa lanseze noul
Logan, in tentativa de a se adapta noilor realitati din piata auto. Daca in
anii anteriori, Loganul a performat in mare parte datorita programelor de tip
„Rabla”, acum, odata cu incheierea acestora, pretul nu mai poate
reprezenta argumentul principal.
[b]Hyundai, Kia,
Ford si Volkswagen „isi ascut sabiile”[/b]
In plus, concurenta se anunta a fi tot mai puternica. Hyundai si Kia, doi
dintre principalii rivali, mizeaza pe acordul de liber schimb intre UE si
Coreea de Sud.
Chinezii s-au instalat deja in Bulgaria si [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/voleex-ataca-loganul-vor-cumpara-europenii-o-masina-chinezeasca-made-in-bulgaria-video-63959/]vor
lansa modelul Voleex[/url], Ford se pregateste sa lanseze in 2012 productia
B-Max la Craiova, iar adversarii traditionali, de la Volkswagen la
Peugeot-Citroen, n-au stat nici ei cu mainile in san si au lansat sau
preconizeaza lansarea unor modele ieftine, cu un plus calitativ fata de Logan.
[img=1945][/img]
Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe a declarat, de altfel, recent, pentru DailyBusiness.ro, ca Dacia este constienta
de concurenta si ca pregateste lansarea a cate doua noi modele anual.
Despre Logan 2.0 a refuzat sa comenteze. A spus doar ca va fi o masina
destinata tuturor pietelor internationale, nu numai celor emergente.
Potrivit surselor Renault, cert este ca noul model a intrat, deja, in faza de
pre-productie. Cei 54 de furnizori locali si cei 134 furnizori externi ai Dacia
lucreaza deja la noile componente. Piesele vor proveni, in marea lor
majoritate, de la modelele constructorului francez aflate in productie in
urmatorii 2 ani, estimeaza expertii.
Sapte modele Dacia au fost lansate pana in prezent sub marca Renault, si anume:
Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway si Dacia Duster.