„Totul depinde de ritm şi lansări, acum spre exemplu Dacia creşte şi Renault pregăteşte noi modele. Noi avem acum Renault, un brand care se mişcă precum piaţa şi este normal să se întâmple acest lucru şi o marcă precum Dacia, care nu se mişcă precum piaţa şi scoate grupul din criză“, a spus Jean Dominique Senard, preşedintele consiliului de administraţie al Grupului Renaul, citat de Mediafax.
Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia, a vorbit despre faptul că Dacia şi Renault nu pot deveni rivale pe piața de profil, ci, dimpotrivă, se completează la nivel european.
„Renault vinde acum bine Captur Hybrid, vinde vehicule comerciale, SUV-ul Austral sau Megane electric. Niciunul dintre acestea nu concurează cu vreun model din gama Dacia. Din 100 de oameni care cumpără Dacia, 60 nu au avut nici Renault şi nici Dacia, iar după 8 ani cu un model Dacia, 75% ajung să cumpere tot un model Dacia şi 25% merg către Renault, deci rămân în familie“,a explicat Denis Le Vot.
Executivul Renault a mai vorbit despre proiectele companiei în România și felul în care acestea ajută afacerea la nivel internațional.
„Avem proiecte importante de R&D la Bucureşti. La Bucureşti este trimis un concept, iar acesta este transformat în maşină de serie aici. Motorul, sistemul de propulsie pentru Jogger Hybrid este asamblat la Mioveni”, a spus Jean Dominique Senard.
Dacia a lansat în 2021 modelul Spring, primul său model electric, care este însă produs în China, iar în 2023 va veni cu Jogger Hybrid, primul model full-hybrid al gamei Dacia şi primul din România.
Mihai Bordeanu, directorul general al Automobile Dacia, preşedintele consiliului director al Grupului Renault, Jean-Dominique Senard, şi CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, au vizitat uzina Dacia şi s-au întâlnit cu premierul Ciucă săptămâna trecută pentru a discuta despre evoluţia uzinei Dacia şi problemele din energie.
În cadrul conferinței ținută cu acea ocazie, Jean Dominique Senard a spus că costul energiei este noua „autostradă“, iar constructorii auto caută soluţii de a reduce impactul scumpirii foarte rapide a energiei electrice şi a gazului.
Separarea activităţilor Grupului Renault într-o divizie dedicată maşinilor electrice şi una dedicată motoarelor termice va creşte competitivitatea fabricilor de motoare şi transmisii din România, însă industria europeană este „la mila“ costurilor energiei electrice şi gazului, au fost concluziile întâlnirii respective.