Cea mai importanta „miscare” in piata dupa primele noua luni a avut-o Dacia, care avansat cu 3,2 puncte procentuale, ajungand la 33% din totalul vanzarilor, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, potrivit Mediafax.
Marca romaneasca este urmata in topul constructorilor care au castigat cota de piata de Chevrolet si Volkswagen, care au urcat cu 1,7 si 1 puncte procentuale, la 4,6%, respectiv 8,3% din vanzari.
Cresteri mai moderate au inregistrat Ford, de 0,9 puncte, la 7,6%, Opel, de la 4,5% la 5,3%, si Skoda, de la 6,8% la 7,5%.
La polul opus, Hyundai a pierdut in acest an 3,6 puncte procentuale din cota de piata pe care o detinea in 2009, marca sud-coreeana ajungand sa reprezinte 4,7% din vanzarile auto locale.
O scadere importanta a inregistrat si Fiat, care a coborat de la 3,8% la 2,3% din totalul pietei.
Pozitii inferioare anului trecut ocupa si Peugeot si Toyota. Marca franceza a scazut de la 3% la 2,5%, in timp ce cota de piata a constructorului nipon s-a redus cu 0,3 puncte, la 2,4%.
Vanzarile de autoturisme au scazut in primele noua luni ale acestui an cu 32%, la 78.152 unitati.Vanzarile raportate pentru intregul an 2009 arata o cadere de 52%, la 130.193 unitati.