Oficialii Renault au declarat ca platforma Renault este foarte flexibila, permitand dezvoltarea unei game variate de automobile.
Daca despre SUV-ul Dacia se stie ca va fi disponibil atat cu tractiune pe rotile din fata, precum si cu tractiune 4×4, iar despre noua generatie Logan berlina, ca ar fi deja in pregatire, noutatea vine din intentia francezilor de a construi in Romania un MPV (Multi Purpose Vehicle), ce reprezinta o masina de familie cu 7 locuri, si posibila dezvoltarea a unui automobil mai mare decat Logan, cel mai probabil pornind de la Loganul Steppe. Dacia nu exclude nici varianta de a construi un automobil mai mic decat Sandero.
Pana acum, Dacia a dezvoltat in Romania Loganul Sedan, produs inca din 2004, Logan MCV (break), Logan VAN (furgoneta), Logan si Sandero, model ce va fi lansat oficial in Romania pe 3 iunie.
Noul Logan ar putea fi lansat la Salonul Auto de la Paris
Primul dintre noile automobile ce ar urma sa fie produse de Dacia este noul Logan, automobil ce ar putea fi lansat cel mai probabil in 2009, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, iar apoi prezentat oficial la salonul de la Bucuresti, din toamna. Masina, in noua sa forma, ar urma sa intre in vanzare in 2010.
Analistii din piata explica acest posibil calendar al lansarii modelului restilizat al Loganului prin faptul ca, in acest an, la Pitesti a inceput productia Sandero, iar Renault nu isi doreste sa puna in piata doua masini noi in acelasi an, piata romaneasca nefiind destul de „matura” pentru a ingloba o asemenea oferta.
Pentru a afla cum va arata noul Logan, trebuie sa ne uitam in curtea Renault-ului, spun specialistii din piata. In conditiile in care proiectul X90, ulterior botezat Logan, a pornit de la ideea lansarii unei masini cu costuri reduse care sa maximizeze resursele existente in „gradina” proprie, este putin probabil ca noul Logan, ruda „saraca” a Renault-ului, sa beneficieze de un face-lift care sa creeze o concurenta chiar pentru produsele din clasa superioara.
„Loganul va imprumuta, ca si pana acum, piese de la modelele Renault. In niciun caz nu vor fi produse piese noi, acest lucru insemnand o crestere a costurilor ce ar putea afecta principalul atu al Loganului – pretul”, a declarat, pentru DailyBusiness, analistul auto Razvan Codorean.
„Renault nu vrea sa cada in capcana pe care si-au intins-o singuri cei de la Volkswagen, care au construit masini care se concureaza unele pe altele, cu efect direct asupra vanzarilor”, a mai spus analistul.
Ideea refolosirii pieselor Renault este vazuta si de analistul Adrian Mihaltianu ca singura varianta aflata la dispozitia concernului francez pentru a putea fi competitiv pe piata internationala.
„Noul Logan va beneficia de o restilizare destul de importanta, dar va imprumuta elemente de design si accesorii de la modelele actuale. De la Sandero va prelua fata, iar eleronul ar putea veni de la Megane”, a spus Mihaltianu. „Nu cred ca vor investi prea mult in noul proiect, obiectivul lor clar fiind maximizarea profitului. Vor fi ceva modificari si in interior, dar nesemnificative, pretul fiind cel care va vinde masina”, a mai spus analistul.
Analistii auto spun ca, astfel, in niciun caz Logan II nu va semana cu Ford sau cu Renault Laguna, imaginile prezentate pe internet fiind simple exercitii de design.
Contactati de catre DailyBusiness, reprezentantii Dacia nu au facut comentarii pentru acest articol.
Dacia a vandut anul trecut 230.000 de vehicule, in crestere cu 17,4% fata de 2006, realizand o cifra de afaceri de 6,93 miliarde lei (2,07 miliarde euro), mai mare cu 24,8%. Profitul net inregistrat de companie a fost de 442,34 milioane lei (132,54 milioane euro), in crestere cu 17,2% fata de anul anterior.