„Nivelul de trai al romanilor va creste, si in consecinta o parte dintre ei vor trece de la Dacia la Renault si apoi la Nissan.”, a spus Fourmont, citat de NewsIn.
Dacia va produce la Pitesti 350.000 de automobile in 2008, iar peste 200.000 dintre acestea vor merge la export. In 2006, Dacia a exportat aproape 45% din ce a produs. Astfel, constructorul si-a propus in acest an sa vanda 112.000 de masini in tara si 88.000 in strainatate.
Anul trecut, Dacia a vandut in total 165.000 de masini, dintre care 114.000 in tara si 51.000 in strainatate.
In 2007, Dacia estimeaza ca vanzarile sale din strainatate vor trece de 100.000 de unitati si le vor depasi pe cele din Romania.
In primele zece luni ale anului, Dacia a vandut in strainatate 73.685 de masini Logan, cifra care include si cele peste 10.000 unitati produse in Maroc. Franta a fost cea mai importanta destinatie de export pentru Dacia, cu peste 16.000 de unitati vandute in zece luni, urmata de Algeria si Spania, cu peste 5.000 de unitati fiecare.
„In Europa Occidentala vanzarile ne-au depasit asteptarile. Exporturile in UE au fost stimulate si de reactia pietei auto din Occident care a sesizat ca Logan ofera foarte mult spatiu interior pentru pretul ei si deci e o afacere buna”, a spus directorul general Dacia.
El a adaugat ca sunt si tari in care vanzarile Dacia au dezamagit (Ungaria, Cehia, Polonia), dar a adaugat ca producatorul va adauga la anul noii destinatii de export celor 49 existente in prezent.
In afara de productia propriu-zisa de automobile, Dacia mai realizeaza la Mioveni si colectii de piese care sunt trimise si asamblate la uzinele din Rusia, Maroc si Columbia.
Anul acesta Dacia a expediat aproape 100.000 de colectii de piese, dintre care 60.000 au mers la uzina din Rusia, iar cate 15.000 au ajuns in Maroc, respectiv Columbia, tari unde grupul Renault produce modelul Logan.
Peste 60% din piesele modelului Logan asamblat in Maroc, Rusia si Columbia provin din Romania.
Francois Fourmont a mai spus ca in cativa ani Dacia va ajunge sa expedieze anual 600.000 de colectii de piese pentru Logan, astfel incat la orizontul anului 2009, productia mondiala Logan se va apropia de un milion de unitati, si vor fi in functiune si uzine in Iran, India si probabil Brazilia.