„Trebuie sa soseasca inca doua masini. Acestea vor veni din Tanger (Maroc), unde construim o uzina, si se bazeaza pe platforma Logan”, a declarat Gerard Detourbet, directorul programului pentru automobile entry-level al Renault.
Grupul francez Renault este proprietarul Dacia.
Loganul construit initial la uzina de la Pitesti, a fost lansat in 2004, iar intre timp gama a fost completata cu un break, o furgoneta, un pick-up si o berlina compacta, Sandero, noteaza La Tribune.
Ultimul membru al familiei, SUV-ul Duster, a fost prezentat la salonul auto de la Geneva, care s-a deschis joi. Modelul se adreseaza pietei 4X4, insa ramane fidel strategiei low-cost, avand in vedere ca pretul de comercializare incepe de la 12.000 de euro in Franta.
„Lipseste ceva pentru varful gamei, dar si pentru nivelul de jos. Gama ?entry? reprezinta pentru fiecare segment masina cu cel mai bun raport calitate/pret. Privind tintele care pot fi atacate, ne putem imagina construirea unui autovehicul de dimensiuni reduse si unei masini mai mari ca Loganul. De ce nu tintim mai sus? Pentru ca avem nevoie de volume pentru rentabilitate”, a precizat Detourbet.
Pretul redus al Duster se explica prin productia in Romania, dar si prin rata ridicata de reutilizare (70%) a pieselor deja folosite in cadrul aliantei Renaul Nissan. Modelul va fi construit initial la Pitesti, apoi in Brazilia.
Totodata, majorarea la 160.000 de unitati a productiei uzinei Renault Avtoframos din Moscova va permite cresterea productiei pentru Duster la sfarsitul anului 2011, si mentinerea celei pentru Logan si Sandero.
„Destinatia Duster este internationala. Masina a fost creata pentru Rusia, Brazilia si tarile emergente, in care este nevoie de o masina 4X4”, a precizat directorul Renault.
„Daca se va vinde si in Europa, cu atat mai bine. Regiunea reprezinta cireasa de pe tort”, a adaugat el.
Inmatricularile de Logan au crescut de peste doua ori in ritm anual in Franta, in ianuarie si februarie. Detourbet considera, insa, ca aceste performate sunt atipice, deoarece masina a beneficiat de programul guvernamental de reinnoire a parcului auto.
Directorul pentru operatiuni al Renault, Patrick Pelata, a declarat, miercuri, la Geneva, ca gama Dacia ar putea ajunge la zece modele, iar procesul de dezvoltare a urmatorului model a inceput deja. El nu a exclus productia unui model de clasa mica.