Vanzarile Dacia au depasit 230.000 de unitati in 2007, cu 17,4% mai mult decat in 2006. Din totalul automobilelor produse de companie in uzina de la Mioveni, 53% au mers la export. Pentru acest an, conducerea producatorului auto se asteapta ca vanzarile sa depaseasca 300.000 de unitati.
„Vanzarile vor creste pentru ca vom avea o gama mai larga de produse”, a declarat Jacques Daniel, directorul comercial de la Dacia. „Pick-up si modelul derivat din Sandero vor asigura o gama completa de serie, asa ca ne asteptam ca cererea din piata sa fie acoperita in intregime. Singura intrebare este cate unitati vor putea fi livrate de liniile de productie. Vom vinde maximul pe care il vom putea produce. Este vorba de aproximativ 300 de mii de unitati la nivel global”, a mai spus Jacques Daniel.
In 2007, Dacia a vandut pe piata interna peste 102.000 de unitati, dintre care peste 95.000 au fost autoturisme Logan, iar restul – vehicule utilitare. In ultima luna a anului 2007, vanzarile producatorului roman de automobile au crescut cu peste 40%, depasind 20.300 de unitati.
Pick-up va asigura 10% din vanzarile Dacia
Primul eveniment major al anului pentru Dacia Renault este preconizata comercializare a modelului Pick-up, autoutilitara derivata din gama Logan. Oficialii companiei estimeaza ca modelul va aduce 10% din vanzarile Dacia in 2008.
„Modelul Pick-up este in prezent in faza de productie, iar primele autoutilitare vor fi disponibile la comercializare cel mai probabil in luna martie. La export vor fi scoase mai tarziu, probabil in partea a doua a anului 2008”, a afirmat Jacques Daniel. Pentru moment, producatorul nu a anuntat preturile autoutilitarei, urmand ca acestea sa fie anuntate cel mai probabil odata cu lansarea campaniei de marketing ce va insoti lansarea la vanzare a automobilului.
Analistul auto Dan Vardie a opinat totusi ca noul produs Logan va fi vandut, cel mai probabil, undeva intre 8.000 si 10.000 de euro.
Sandero, hatchback-ul care ar putea detrona vanzarile Logan
Celalalt model pe care Dacia preconizeaza sa il lanseze in 2008 este Sandero, un model derivat din Renault Sandero. Dacia Sandero sau Hatchback, numele vitorului automobil nefiind inca stabilit oficial, va fi lansat in cea de-a doua jumatate a anului, cel mai probabil in intervalul septembrie-octombrie 2008.
Oficialii Dacia se asteapta ca modelul sa fie unul de succes, atat pe piata romaneasca cat si la export.
Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, a declarat recent, pentru DailyBusiness, ca Sandero ar putea ajunge la vanzari importante mai ales la export, in special in tarile UE, avand in vedere cererea importanta de hatchback-uri din piata.
Sandero e un automobil de clasa mica, avand o lungime de 4,02 metri si un spatiu de depozitare de 320 litri in portbagaj. Spre comparatie, Logan berlina are 4,25 metri lungime, iar Logan break (MCV) – 4,45 metri.
Masina in 5 usi, derivata din platforma B0 a Logan, noul Sandero va fi produs la uzina din orasul brazilian Curitiba, urmand a fi comercializat in Brazilia din decembrie, si apoi in Argentina.
Export in tarile scandinave
„Anul acesta va marca inceperea exportului de masini Dacia in tarile scandinave, atat prin reteaua Renault, cat si printr-o retea proprie de dealeri Dacia. Noi vindem o masina, dar si un serviciu si de aceea planurile de dezvoltare in tarile scandinave sunt serioase si gandite pe termen lung”, a precizat Jacques Daniel, directorul comercial al companiei.
Dacia a vandut anul trecut pe plan international 128.411 de vehicule, cu 44,3% mai mult decat in 2006 cand a comercializat 88.931 de masini in afara Romaniei. Tara in care masinile Dacia se vand cel mai bine in afara de Romania este Franta, unde vanzarile constructorului roman au crescut cu 74% anul trecut fata de 2006 pana la 32.688 de unitati. A doua piata externa dupa Franta este Germania, unde Dacia a vandut anul trecut 17.301 masini, cu 174% mai multe decat in 2006.
O alta piata in care vanzarile Dacia au crescut in 2007 este cea italiana, unde s-au comercializat de patru ori mai multe masini decat in 2006, adica 4.971 unitati. O treime din masinile Dacia vandute in Franta si Germania sunt Dacia Logan Berlina, iar restul este reprezentat de modelul Break.
„Acest lucru se explica prin faptul ca Break-ul are un raport calitate-pret foarte bun si nu are concurenta din punct de vedere al pretului pe cele doua piete mentionate”, a explicat Jacques Daniel.