Joint venture-ul cu Foton Motor constituie o componenta a strategiei Daimler pentru China, adaugandu-se parteneriatului strategic cu Beijingul. Concernul continua astfel sa isi consolideze prezenta pe piata chineza in toate segmentele industriei de automobile.
„Aceasta asociere reprezinta o excelenta rampa de lansare prin care ne putem atinge obiectivele de crestere, profitabilitate si expansiune in China si, cu Foton ca partener global, si pe pietele internationale”, a declarat Andreas Renschler, membru al Consiliului de Administratie al Daimler si director general al Daimler Trucks si Daimler Buses.
Contributia Daimler in acest joint venture va consta in expertiza sa tehnologica, in special in ceea ce priveste tehnologia motoarelor diesel si cea a sistemelor evacuarii de gaze – astfel incat limitele de emisii din China de pana la Euro 5 sa poata fi indeplinite.
Ambii parteneri vor utiliza marca de camioane Auman ca platforma in China, drept rampa de lansare pentru exporturi in comun.
Pe langa reteaua de vanzari si service in sectorul camioanelor de mediu si mare tonaj, Foton va mai contribui la acest joint venture si cu know-how-ul pietei chineze si asiatice.
Foton Motor este o subsidiara a Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC). Asocierea cu Daimler, va extinde industrializarea acestuia in China astfel incat ea sa includa si camioane pe langa automobile si autovehicule comerciale usoare.
In decursul anului trecut, Foton a vandut 82.234 de unitati de camioane de mare tonaj, jucand un rol important in segmentul de camioane din China.
Cu diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses si Daimler Financial Services, Grupul Daimler este unul dintre cei mai mari producatori de automobile premium si cel mai mare producator mondial de autovehicule comerciale cu o acoperire globala.
Portofoliul curent de marci Daimler include, pe langa Mercedes-Benz, si marcile Maybach, Freightliner, Western Star, Fuso, Setra, Orion si Thomas Built Buses. Compania este listata la bursele de valori din Frankfurt, New York si Stuttgart.
In 2009, Grupul a vandut 1,6 milioane de autovehicule si a angajat o forta de munca de peste 256.000 de persoane. Veniturile au totalizat 78,9 miliarde de euro.