Pauza va incepe la 11 decembrie si se va incheia la 12 ianuarie, timp in care nu va fi montata nicio masina, a spus un purtator de cuvant.
Anuntul Daimler vine in contextul in care aproape toti marii producatorii europeni de automobile au anuntat ca vor inchide capacitati de productie si vor renunta la tintele pentru 2008 si 2009, in contextul in care se confrunta cu scaderea cererii si cu o majorare a costurilor de productie.
„Tintele companiilor sunt invechite”, estimeaza, intr-un raport, analistii de la grupul financiar Credit Suisse.
Vanzarile din piata auto, in scadere puternica
In primele noua luni ale anului, vanzarile de masini au scazut cu 4,4% in Europa, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut. Ritmul declinului s-a accelerat in septembrie, cand inmatricularile de automobile noi din Europa au scazut cu 8,2% fata de primele noua luni din 2007.
Criza financiara mondiala nu numai ca a decimat vanzarile, dar inasprirea conditiilor de creditare a ingreunat finantarea operatiunilor zilnice ale producatorilor auto, dincolo de faptul ca a redus oferta de imprumuturi ieftine pentru posibilii cumparatori.
Producatorii de automobile au luat deja masuri de combatere a scaderii cererii, in contextul in care Fiat inchide temporar fabrici, iar Nissan isi reduce productia de la o fabrica din Spania.
Sectorul productiei auto, afectat de lipsa de bani, se confrunta si cu cresteri suplimentare ale costurilor, din cauza nevoii de a construi masini mai putin poluante, care sa respecte standardele stricte propuse de autoritatile europene.
Liderii europeni, pe de alta parte, iau in considerare posibilitatea de a acorda asistenta financiara producatorilor auto, ca sa construiasca masini cu consum mai mic de carburant, dupa ce omologii lor americani au aprobat alocarea a 25 miliarde dolari pentru credite cu dobanda mica, pentru cei trei producatori principali de automobile.