- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

De ce merg bucurestenii cu masina proprie la munca: inca exista suficiente locuri de parcare gratuite

29 Sep, 00:41 • Redactia DailyBusiness
Bucureștiul este unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa, iar călătoriile cu autoturismele particulare reprezintă aproape jumătate din numărul de curse de transport în comun, pe distanțe mai mari de 1 km. De ce tot mai mulți locuitori ai orașului merg cu mașina proprie la muncă?
De ce merg bucurestenii cu masina proprie la munca: inca exista suficiente locuri de parcare gratuite

În prezent, Bucureștiul este un oraș foarte aglomerat, marcat de nemulțumirile a tot mai mulți utilizatori ai mijloacelor de transport. Este un moment oportun de reformare a sistemelor și politicilor publice aferente. Ambuteiajele și sistemele de transport insuficient utilizate sunt, de asemenea, o provocare pe care factorii de decizie ar trebui să o abordeze frontal: punând utilizatorul în centrul soluției.

Înțelegerea modului în care oamenii folosesc rețelele de transport este o
parte importantă în dezvoltarea unor soluții durabile pe măsură ce
comportamentele privind utilizarea mijloacelor de transport se schimbă, se
arată în raportul EY, All
change, please: How shifting passenger behavior can improve mobility in cities.

Cum arată „călătorul viitorului”:

  • este interconectat
  • se așteaptă la o
    integrarea perfectă a opțiunilor de transport
  • are un orar flexibil la
    locul de muncă și o „oră de vârf”
  • consideră mersul cu
    bicicleta și mersul pe jos drept opțiuni viabile
  • are o viziune personală
    asupra mobilității.

 Legătura dintre alegerea modalității de deplasare, fie că
este mersul pe stradă sau folosirea metroului în orice oraș important, și
influența smartphone-urilor, a social media și a fluxurilor de informații în
selectarea acestor opțiuni de către utilizatori este evidentă. Tehnologia și
conectivitatea digitală permit cetățenilor accesul la noi opțiuni de transport
din afara infrastructurii existente.
 

În 2014, aplicațiile de transport de pe smartphone-uri
erau folosite de peste 70% dintre londonezi, în timp ce în Sydney, peste 40 de
milioane de cereri de informații de călătorie de pe dispozitive mobile erau
înregistrate în fiecare lună.
 

„În orașe
precum Bucureștiul, oamenii își folosesc aplicatiile de pe telefon pentru a
obține un taxi, sau folosesc Uber în loc de taxi, sau utilizează Waze pentru a
găsi și a optimiza ruta spre destinație, sau sunt membri ai unui grup de
carpooling pe Facebook. Tehnologia digitală are o influență puternică asupra
călătoriilor noastre zilnice prin oraș. În același timp, autoritățile publice
ar putea valorifica avantajele tehnologiilor digitale pentru fluidizarea traficului,
pentru a estima blocajele din trafic și de a oferi soluții alternative, pentru a planifica transportul public, semafoarele, de a da
cetățenilor acces la informații în timp real despre opțiunile de mobilitate și
program „, spune Carmen Adamescu, Partener în departamentul de Asistență în
afaceri al EY România.
 

Este logic faptul că, în planificarea unui sistem
eficient de transport, factorii de decizie ar trebui să se asigure că
infrastructura și comportamentul de lucru sunt corelate. Având la dispoziție,
pe de-o parte, mai multe informații și o infrastructura digitală, indivizii
sunt în măsură acum, mai mult ca niciodată, să definească o direcție de urmat
privind mobilitatea în orașe.

Planificarea de sus în jos riscă să piardă
această perspectivă. Astfel, este important ca punctul de plecare în definirea
politicilor publice de transportul să se concentreze asupra utilizatorilor.
 

Iar acest lucru înseamnă mai mult decât a studia doar
numărul de persoane care folosesc un anumit mijloc public de transport. În timp
ce numărul de pasageri transportați de un mijloc de transport reflectă, fără
îndoială, comportamentele indivizilor și opțiunile de mobilitate, acesta nu
reprezintă în mod corespunzător noua „mobilitate personală”.

Drept
urmare, acesta nu reușește să ofere o mobilitate cu adevărat eficientă. De
exemplu, un sistem de tranzit ar putea fi foarte bun la transportarea unui
volum mare de pasageri între puncte fixe. Datele privind numărul pasagerilor
transportați de un mijloc de transport poate surprinde doar un aspect al
absorbției sau al succesului sistemului.
 

Desigur, comportamentul uman este complex și poate fi
contradictoriu. Este important să se aibă în vedere acest lucru atunci când se
analizează mobilitatea. De exemplu, sunt indivizii și familii care cred în
conservarea mediului, dar preferă încă să folosească mașina pentru deplasări de
rutină, mai degrabă decât o alternativă de transport public. În mod similar,
indivizii ar putea aprecia beneficiile pentru sănătate ale mersului pe jos sau
cu bicicleta, dar utilizează servicii de taximetrie pentru multe din
călătoriile lor.
 

„Politicile
publice de planificare eficientă a transportului trebuie să răspundă la întrebarea:
cum putem convinge oamenii să se comporte într-un mod dezirabil, din punct de
vedere economic și social? De exemplu, cum ar fi să meargă cu trenul în loc să
își folosească mașina, să utilizeze un sistem de bike-sharing sau carpooling?
Într-o lume a hiper-conectivității, asta înseamnă pătrunderea pe canale
digitale și sociale care au o influență tot mai mare asupra vieții cetățenilor.
Politicile de transport urban trebuie privite în relație cu politica națională de
transport, pentru a asigura o planificare coordonată și implementarea unor
soluții digitale care să depășească granițele orașelor. Cu alte cuvinte, nu este
suficient să avem doar orașe inteligente, ci și orașe conectate, prin asigurarea
interoperabilității între sistemele urbane și interurbane, contribuind astfel
la îmbunătățirea managementului de trafic, a mobilității, a proceselor de planificare
a călătoriilor și la cooperarea între părțile implicate la nivel național și
local”, spune Paul Ilău,
Manager EY România.
 

În 2014, Bucureștiul a fost unul dintre cele mai
aglomerate orașe din Europa (cu un indice de congestie a traficului de 41%, potrivit unui
studiu finanțat de BERD și Guvernul României. Primăria București are în vedere
crearea a 20,5 km de linii stradale, dedicate exclusiv autobuzelor, în zonele
de nord, vest și în centrul orasului. În Bucuresti, călătoriile cu
autoturismele particulare reprezintă aproape jumătate din numărul de curse de
transport în comun, pe distanțe mai mari de 1 km. Cei mai mulți oameni preferă
să conducă la și de la locul de muncă, unul dintre motive fiind faptul că
există încă suficiente locuri de parcare gratuite în oraș.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BNR lansează, la 1 decembrie, o bancnotă aniversară de 100 de lei cu regele Carol I
BNR lansează, la 1 decembrie, o bancnotă aniversară de 100 de lei cu regele Carol I
Proiecte de investiții în 119 spitale din ţară, s-au alocat 33 de miliarde de lei
Proiecte de investiții în 119 spitale din ţară, s-au alocat 33 de miliarde de lei
Top 10 Forbes miliardarii României. Frații Pavăl (Dedeman) sunt lideri pentru al treilea an la rând
Top 10 Forbes miliardarii României. Frații Pavăl (Dedeman) sunt lideri pentru al treilea an la rând
Fără vize în SUA pentru români, începând din 2025! România s-a calificat în Programul Visa Waiver
Fără vize în SUA pentru români, începând din 2025! România s-a calificat în Programul Visa Waiver
Veste bună pentru mame din 2025! Indemnizaţie mai mare de 5.000 de lei la naşterea copilului
Veste bună pentru mame din 2025! Indemnizaţie mai mare de 5.000 de lei la naşterea copilului
Top 3 cele mai scumpe statui din Bucureşti care vor fi puse în valoare de luminiţele de Crăciun
Top 3 cele mai scumpe statui din Bucureşti care vor fi puse în valoare de luminiţele de Crăciun
Salariul minim crește la 4.050 lei pe lună! Măsura adoptată de Guvern intră în vigoare
Salariul minim crește la 4.050 lei pe lună! Măsura adoptată de Guvern intră în vigoare
Primul tur al alegerilor prezidențiale 2024 ar putea fi anulat! Două cereri depuse la CCR pun sub semnul întrebării validitatea votului
Primul tur al alegerilor prezidențiale 2024 ar putea fi anulat! Două cereri depuse la CCR pun sub semnul ...
Liberalizarea energiei: un dezastru iminent pentru consumatori? Avertismentul dur al Asociației Energia Inteligentă
Liberalizarea energiei: un dezastru iminent pentru consumatori? Avertismentul dur al Asociației Energia ...
Parlamentul European decide soarta bugetului UE 2025 și a noii Comisii Europene!
Parlamentul European decide soarta bugetului UE 2025 și a noii Comisii Europene!
Grevă la Metrorex, după eșecul negocierilor dintre sindicat și conducere!
Grevă la Metrorex, după eșecul negocierilor dintre sindicat și conducere!
Bruxelles se teme. Călin Georgescu ar putea provoca un haos politic în România după victoria sa
Bruxelles se teme. Călin Georgescu ar putea provoca un haos politic în România după victoria sa
Alertă meteo. Vremea se răcește brusc! Ploi în toată țara, temperaturi scăzute și ninsori în zonele montane!
Alertă meteo. Vremea se răcește brusc! Ploi în toată țara, temperaturi scăzute și ninsori în ...
Influencerul care a dat cărțile pe față despre campania de pe Tik Tok a lui Călin Georgescu. A recunoscut că a fost plătit: „Am fost un prost. M-au folosit”
Influencerul care a dat cărțile pe față despre campania de pe Tik Tok a lui Călin Georgescu. A recunoscut ...
CCR declară o ilegalitate legată de PFA și SRL! Se cere eliminarea imediată a legii!
CCR declară o ilegalitate legată de PFA și SRL! Se cere eliminarea imediată a legii!
România ar putea renunța la cărțile de identitate din 2025 dacă intră în Spațiul Schengen!
România ar putea renunța la cărțile de identitate din 2025 dacă intră în Spațiul Schengen!
Lovitură mare pentru muncitori: Unul din 4 angajați ai liderului de piață va fi concediat, în ciuda poziției dominante
Lovitură mare pentru muncitori: Unul din 4 angajați ai liderului de piață va fi concediat, în ciuda ...
Pactul ascuns al lui Călin Georgescu. Strategia-surpriză prin care vrea să cucerească Președinția cu sprijinul unui partid controversat!
Pactul ascuns al lui Călin Georgescu. Strategia-surpriză prin care vrea să cucerească Președinția ...