Dan Vardie, singurul roman din juriul Car of The Year 2011, pune „esecul” Duster pe seama „accentelor patriotice ale juriului”.
„Ma surprinde rezultatul obtinut de Duster. Ma asteptam sa se claseze intre primele trei locuri. Italienii sau germanii nu ar vota in favoarea unei marci alta decat cea sau cele din tara lor”, a declarat Vardie, citat de Mediafax.
Acesta se asteapta insa ca locul intai sa fie ocupat de Nissan Leaf.
„Este un model complet electric, primul de acest fel prezent in competitia Car of The Year, iar juriul este foarte sensibil la premierele mondiale absolute”, a mai spus Dan Vardie.
Primele trei locuri ale competitiei au fost ocupate de Nissan Leaf, care a obtinut 257 de puncte, Alfa Romeo Giulietta – 248 puncte si Opel/Vauxhall Meriva – 244 puncte.
Urmatoarele pozitii au revenit modelelor Ford C-Max/Grand C-Max (224 puncte), Citroen C3/DS3 (175 puncte), Volvo S60/V60 (145 puncte) si Dacia Duster (132 puncte).
Pentru a desemna castigatorul, fiecare membru al juriului a alocat un total de 25 de puncte pentru cel putin cinci din cele sapte nominalizari, insa nu mai mult de 10 puncte pentru alegerea preferata.
Duster este primul automobil romanesc calificat intr-o finala a competitiei Car of The Year, care se desfasoara de 46 de ani.
La editia de anul trecut a finalei Car of The Year, castigator a fost modelul Volkswagen Polo.
Primul model SUV al costructorului Automobile Dacia a fost lansat la la inceputul lunii martie la Salonul Auto de la Geneva, iar in primele zece luni ale anului, au fost produse 60.578 de unitati la uzina de la Mioveni.
Pe ce loc credeti ca ar fi trebuit sa se situeze Dacia Duster?