Numărul de mașini electrice crește la nivel mondial. De pildă, circulația globală a vehiculelor cu motoare electrice a ajuns la aproximativ 42 milioane în 2023, înregistrând o creștere de aproximativ 50% față de 2022, conform DPA. Această creștere presupune vehiculele complet electrice, hibride plug-in și mașinile electrice cu prelungitor de autonomie (Range Extender), potrivit capital.ro.
Te-ar putea interesa și: Cât de sigure sunt mașinile Dacia în 2024. Nivelul este măsurat în stele din partea EuroNCAP
foto: mașini electrice
Pe primul loc se află China, care deținea în 2023 23,4 milioane de vehicule electrice, reprezentând mai mult de jumătate din stocul mondial.
Țările de pe locurile următoare ale clasamentului sunt Statele Unite ale Americii, cu 4,8 milioane de mașini electrice, Germania, cu nu mai puțin de 2,3 milioane de mașini. Urmează Franța și Marea Britanie cu 1,6 milioane de mașini electrice, respectiv 1,5 milioane.
Deloc surprinzător, China se menține în topul clasamentului, având o creștere anuală de aproximativ 60%, dominând creșterile din alte țări.
Pentru ca Germania să își atingă obiectivele de electromobilitate, este necesară stimularea suplimentară a pieței, a declarat Andreas Püttner de la ZSW, sugerând eliminarea subvențiilor pentru vehiculele pe benzină și motorină.
„Iniţiativa Guvernului german de a spori promovarea maşinilor electrice este doar un prim pas”, a mai declarat el.
În 2023, compania chineză BYD, Tesla și grupul german VW au fost cei mai mari producători de vehicule complet electrice și hibride plug-in cu, în ordine: peste trei milioane de unități, 1,8 milioane și un milion de unități.
Tot atunci, BMW s-a clasat pe locul șase cu aproximativ 570.000 de unități, iar Mercedes a fost pe locul zece.
Constructorii chinezi de mașini electrice își deschid fabrici în Europa pentru a evita tarifele vamale și a concura direct cu producătorii auto europeni, care se confruntă cu dificultăți financiare.
Grupul chinez Chery Automobile Co. va începe curând producția modelului electric Omoda E5, în Barcelona.
În Polonia, alt producător chinez, asamblează modelul T03 (Leapmotor). De asemenea, BYD Co. vrea să construiască o uzină în Ungaria și poate chiar și a doua în Turcia.
Te-ar putea interesa și: Cele mai potrivite mașini calitate-preț în 2024. Ce să alegi pentru a reduce cheltuielile