- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Declinul epocal al pieței mașinilor electrice! Au dispărut 1.600 de locuri de muncă

24 Sep, 19:04 • Bugiu ⁠Ana Maria
Piața mașinilor electrice din Europa a scăzut cu 43,9% în august 2024, afectând grav vânzările și conducând Northvolt să concedieze 1.600 de angajați. Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu drastic în UE.
Declinul epocal al pieței mașinilor electrice! Au dispărut 1.600 de locuri de muncă

Piața mașinilor electrice din Europa traversează o perioadă extrem de dificilă, înregistrând o scădere drastică de 43,9% în august 2024, comparativ cu aceeași lună din anul precedent.

Această situație a condus la decizia Northvolt, cel mai mare producător de baterii din Europa, de a reduce numărul angajaților cu 1.600 de persoane.

Conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 18,3% în august, ajungând la 643.637 de unități, cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani.

Declinele au fost resimțite în mod special pe piețele majore: Germania, cu o scădere alarmantă de 68,8%, și Franța, cu o scădere de 33,1%. De asemenea, vânzările de mașini plug-in hybrid au scăzut cu 22,3% la nivelul Uniunii Europene.

Te-ar mai putea interesa și: Norvegia, prima ţară care are mai multe maşini electrice decât pe benzină. Fără combustibili fosili pe şosele până în 2025!

foto: mașini electrice

Declinul epocal al pieței mașinilor electrice! Au dispărut 1.600 de locuri de muncă

Luni, 23 septembrie 2024, Northvolt a anunțat că va reduce numărul angajaților în trei dintre unitățile sale: 1.000 de locuri de muncă vor fi eliminate la Skellefteå, în nordul Suediei, unde se suspendă extinderea Northvolt Ett, prima fabrică de baterii din Europa. În Västerås, compania va concedia 400 de angajați, iar alte 200 de posturi vor fi reduse la Stockholm, unde se află sediul central, informează theguardian.com.

Peter Carlsson, directorul executiv și co-fondator al Northvolt, a declarat că, deși „impulsul general pentru electrificare rămâne puternic”, compania trebuie să ia decizii „dure” pentru a-și asigura viitorul.

Northvolt se va concentra pe extinderea capacității de producție a bateriilor la Skellefteå, vizând o capacitate anuală de 16 GWh, deși inițial proiectul Ett urma să aducă o capacitate suplimentară de 30 GWh.

Aceste concedieri vin într-un context mai larg de pierderi de locuri de muncă în industria de mașini electrice, cu Tesla anunțând 14.000 de concedieri la începutul anului și Volkswagen având planuri similare pentru închiderea unor fabrici.

Te-ar mai putea interesa și: Prăbușire șoc în piața auto din UE! Vânzările de mașini electrice, în declin dramatic!