„Am avizat astăzi în CTE – CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploieşti – Braşov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian – Râşnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) şi 61 de structuri (28,75 km). Costul estimat pentru construcţia autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA”, a scris Cristian Pistol..
Autostrada Ploieşti – Braşov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei, respectiv Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal şi Braşov.
Traseul autostrăzii traversează 23 de Unităţi Administrativ Teritoriale (UAT), a adăugat şeful companiei de drumuri.
„Un tronson din județul Brașov în zona Ghimbav – Cristian care face parte din proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov va fi scos la licitație pentru execuție până la sfârșitul anului”, spunea în mai, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit Economedia.
Va fi primul lot lansat în licitație din traseul A3 Ploiești – Brașov după ce în 2020 s-a deschis lotul Râșnov – Cristian de 6 kilometri lungime. Tronsonul de doar câțiva kilometri pe care l-a menționat ministrul Grindeanu va face practic legătura între nodul rutier de la Ghimbav al Autostrăzii Brașov – Făgăraș (contract de proiectare cu Search prelungit pentru 2024) și Centura Râșnov (Autostrada Râșnov – Cristian de 6,3 km).
De asemenea, Cristian Pistol a mai anunțat marţi și câştigătorul contractului pentru construcţia drumului de legătură dintre Autostrada Transilvania (A3) şi DN1 (localitatea Tureni, judeţul Cluj), acesta fiind Asocierea Dimex-2000 Company (leader) – Obras Publicas y Regadios – OPR Asfalt – Autotehnorom – Con-A Operations.
Potrivit acestuia, asocierea va avea la dispoziţie 562,61 milioane de lei (fără TVA) şi 18 luni pentru a finaliza lucrările.
Drumul expres cu o lungime de circa 5 km va avea o lăţime a benzii de circulaţie de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri şi spaţiu median de 3 metri lăţime prevăzut cu separatoare de sens.
Pe această şosea vor fi construite şapte poduri şi viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu şase deschideri şi o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 de metri.
„Procedura pentru semnarea contractului finanţat din fonduri europene nerambursabile va putea fi demarată peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestaţii”, a precizat Pistol.