- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Directorul operational al Renault ar putea demisiona in urma scandalului de spionaj

05 Mar, 10:30 • Redactia DailyBusiness
Directorul operational al Renault, Patrick Pelata, ar putea demisiona din functie pentru a-si proteja seful, dupa ce scandalul de spionaj de la inceputul anului a zdruncinat conducerea producatorului auto francez, relateaza Mediafax.
Directorul operational al Renault ar putea demisiona in urma scandalului de spionaj

In calitate de director operational, Pelata, in varsta de 55 de ani, s-a implicat puternic in anchetarea cazului de spionaj care a socat industria auto in ianuarie , a concediat trei directori cu rol executiv si a facut publica o investigatie privind furnizarea de informatii tehnice.

Potrivit presei international, Pelata considera ca postul sau este in suspensie, avand in vedere indoielile legate de spionaj si posibilitatea ca acuzatiile aduse unor directori sa fie nefondate.

Ministrul francez al Economiei, Christine Lagarde, a declarat ca Renault ar putea suporta consecintele, iar Pelata a afirmat ca acestea vor fi acceptate pana la cel mai inalt nivel al companiei, adica pana la el.

O sursa apropiata situatiei, citata de presa international, a declarat ca Pelata se va sacrifica pentru a-l proteja pe directorul general Carlos Ghosn, care conduce si Nissan Motor.

Purtatorul de cuvant al Renault a refuzat sa comenteze asupra acestei afirmatii.

Pelata lucreaza in cadrul Renault din 1984. A pornit de la functia de sef de atelier la fabrica Flins de langa Paris si in 1998 a fost promovat ca membru in consiliul de administratie al grupului.

Sursa a mai spus ca plecarea lui Pelata, dar si a altor angajati implicati in investigatie, va permite lui Ghosn sa isi pastreze functia de director general.

Renault a admis recent ca scandalul de spionaj de la inceputul acestui an, care a deteriorat relatia companiei cu executivul francez si ar fi putut crea tensiuni diplomatice intre Franta si China, ar putea fi doar o manipulare.

Renault a apelat in ianuarie la justitia franceza in baza unor suspiciuni potrivit carora ar fi fost tinta spionajului industrial, ce ar fi vizat programul de vehicule electrice derulat impreuna cu Nissan. Compania a exprimat atunci temeri ca detalii din proiectele vizate ar fi fost transmise unei puteri straine.

Grupul a concediat atunci trei directori, suspectati ca ar fi orchestrat spionajul in schimbul unor sume de bani de la presupusa putere straina.

Cei trei au negat toate acuzatiile si au actionat Renault in justitie.

Urmărește Daily Business pe Google News