Lucrările la Lotul 1 Craiova – Robănești, un segment important din Drumul Expres Craiova – Pitești, sunt aproape de finalizare, iar autoritățile anunță că circulația pe acest tronson ar putea fi inaugurată chiar săptămâna viitoare.
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a confirmat că cei 17,7 km ai tronsonului 1 vor fi deschiși circulației, ceea ce reprezintă un pas important în finalizarea acestui drum important care va conecta Craiova de Pitești, potrivit economedia.ro.
„DEx12 (Craiova – Pitești): Tronsonul 1 (Craiova – Robănești). Lucrările se apropie de final! Săptămâna viitoare vrem să deschidem circulația pe toți cei 17,7 km”, a transmis Pistol.
De asemenea, lucrările la tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești, aflat în dezvoltare pe Drumul Expres Craiova – Pitești, sunt pe cale de a fi finalizate parțial, deși nu va exista un nod rutier cu Autostrada A1. În urma acestui progres, șoferii vor putea circula fără întreruperi între Craiova și intrarea în Capitală, cu excepția Lotului 3 de pe Autostrada A0 București Sud, care rămâne singura secțiune incompletă ce va împiedica circulația continuă între Craiova și Constanța.
Te-ar mai putea interesa și: Schengen: România primește undă verde de la Austria, dar o altă țară UE ne blochează drumul!
foto: Drumul expres
Chiar dacă lucrările pe tronsonul 4 au fost amânate de mai multe ori, autoritățile române se așteaptă să deschidă parțial circulația până la finalul lunii noiembrie pe primii 20 de km ai acestui tronson, între Colonești și Albota, dar și pe 7 km de drumuri care vor conecta acest sector cu DN65A prin trei sensuri giratorii.
Totodată, problemele legate de finalizarea pasarelelor și de soluțiile de avarie întârzie în continuare deschiderea completă a tronsonului 4, iar CNAIR spune că se așteaptă ca toate lucrările să fie finalizate corespunzător înainte de inaugurarea oficială.
„Ultimele lucrări înaintea deschiderii circulației pe tronsonul4 al DEx12 (Craiova – Pitești)! Până la sfârșitul lunii noiembrie se va circula pe primii 20 de km ai acestui tronson, între Colonești și Albota, dar și pe 7 km de drumuri care vor asigura legătura cu D65 și DN65A prin 3 sensuri giratorii (Costești, Broșteni și Albota)”, a transmis directorul general al Companiei de Drumuri Cristian Pistol.
După rezilierea contractului cu antreprenorul italian Tirrena Scavi, lucrările au fost reluate de constructorul turc Ozaltin în toamna anului trecut, iar progresul realizat de atunci a permis reluarea lucrărilor la aproximativ 55% din proiectul inițial.
În ciuda întârzierilor și a dificultăților întâmpinate pe parcurs, autoritățile continuă să progreseze cu construcția drumurilor și promit că până la finalul anului 2024 vor aduce îmbunătățiri în infrastructura rutieră a regiunii.
Te-ar mai putea interesa și: Codul rutier. Regula esențială pe care toți o ignoră pe drumurile din România