Achizitia subsidiarei germane a General Motors, ce se confrunta cu dificultati, ar reprezenta „inchiderea cercului”, dupa incheierea parteneriatului cu Chrysler, a declarat, pentru Corriere della Sera, presedintele Fiat.
„Ar fi o oportunitate extraordinara pentru noi. Ar fi partenerii nostri ideali, s-ar crea un grup foarte solid”, a spus Montezemolo.
Presedintele companiei italiene a declarat ca Fiat are nevoie de un partener pentru a ajunge la o productie anuala de 5,5-6 milioane de automobile, nivel considerat necesar pentru a supravietui crizei din sectorul auto.
Intrebat daca Fiat va lua in considerare posibilitatea unei tranzactii cu PSA Peugeot Citroen pentru a cumpara operatiunile din America Latina ale General Motors, in cazul in care discutiile cu Opel esueaza sau daca apar obiectii ale Germaniei fata de intentiile Fiat, presedintele grupului italian a spus: „Usor, il lasam pe Sergio sa lucreze. Ceea ce pot spune este ca urmam o strategie in mod coerent. Vom vedea atunci. Stim care sunt cartile noastre si le vom juca”.
Fiat este hotarat sa cumpere Opel, dupa ce a incheiat joi o tranzactie prin care preia o participatie initiala de 20% la Chrysler, cu putin timp inainte de expirarea termenului fixat de administratia Obama pentru incheierea unui parteneriat. Chrysler a intrat in faliment dupa ce criza financiara a dus la o scadere fara precedent a cererii de masini noi si a provocat o criza a sectorului auto.
Tranzactia cu Chrysler face din entitatea rezultata al cincilea producator auto din lume, cu o productie anuala de 4,2 milioane autovehicule.
O afacere riscanta
Analistii auto cred ca Fiat si-ar putea asuma riscuri prea mari prin incheierea unui acord cu Opel.
„Ar fi un risc imens, insa alianta ar fi benefica pentru Opel. Ambele sunt proiecte foarte mari”, declarat Jonathan White, analist RBS.
Un asemenea demers ar aduce Fiat la scara dorita de conducerea companiei. Insa, spre deosebire de acordul cu Chrysler, alianta cu Opel nu va deschide noi piete pentru Fiat.
„Incheierea de aliante cu Opel si Chrysler ar putea fi benefica pentru imagine si increderea pietei in Fiat, insa nu va ajuta financiar decat daca bancile care lucreaza cu Fiat vor participa la noul plan de afaceri”, au precizat analistii Morgan Stanley.