Raportul arata ca unele companii, printre care Toyota, Daimler, Mazda si Ford au ajuns la reduceri semnificative de emisii dioxid de carbon prin aplicare de noi tehnologii, in vreme ce alti producatori precum Hyundai, Suzuki si Fiat au ajuns la mari reduceri in urma cresterii vanzarilor la automobile mai mici si gratie subventiilor.
Toyota a facut cel mai mare progres in reducerile emisiilor dioxid de carbon anul trecut (10%) si aproape ca si-a atins tinta pentru anul 2015, cu sase ani mai devreme.
De cealalta parte, Wolkswagen a inregistrat cele mai slabe rezultate in ceea ce priveste reducerea emisiilor de dioxid de carbon in 2009.
Aceste date arata ca imbunatirea eficientei combustibililor nu a fost singurului efect produs de preferintele consumatorilor pentru masini mai mici. Producatorii au adaugat la acestea si tehnologii pentru economisirea combustibilului.
Asadar, trendul de reducere a emisiilor de CO2 este unul structural si va continua atunci cand piata isi va reveni la normal.
In anul 2008, producatorii de automobile au avut un lobby agresiv cu scopul de a extinde termenul limita pentru ca emisiile de CO2 ale unei masini medii sa nu depaseasca 130g/km.
Drept rezultat, UE a extins termenul limita din 2012 pana in 2015.